رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس از پرداخت پرداخت بیش از 628 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی همتی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: از ابتدای آغاز طرح پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی در قالب طرح رونق تولید تاکنون، 628 میلیارد و 359 میلیون تومان تسهیلات رونق تولید به 476 واحد تولیدی استان پرداخت شده است.


همتی افزود: از اردیبهشت 95 تاکنون 137 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در شیراز و دیگر شهرستان های استان برگزار شده که این جلسات یک هزار و 370 مصوبه به دنبال داشته که از این تعداد بیش از 810 مصوبه اجرا شده و بقیه نیز در دست بررسی است.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست دولت تدبیر و امید در جهت بهبود فضای کسب و کار، حمایت از واحدهای تولیدی مشکل دار و ایجاد اشتغال، برگزاری جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، امسال هم طبق برنامه و به شکل مستمر ادامه خواهد داشت.

همتی با اشاره به سه طرح حوزه اقتصاد مقاومتی دارای بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی در فارس، اظهار داشت: یکی از این طرح ها کارخانه سیمان خاکستری نی ریز با تولید سالانه یک میلیون تن، سرمایه گذاری 436 میلیارد تومان و اشتغال زایی 374 تن که با توجه به پیشرفت فیزیکی 96 درصدی، نیمه نخست امسال افتتاح می شود.

وی بیان کرد: طرح فولاد نی ریز نیز که 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، با 800 هزار تن تولید سالانه و سرمایه گذاری 345 میلیارد تومانی و ایجاد 200 فرصت شغلی، شهریورماه امسال به بهره برداری می رسد.

همتی طرح کربنات سدیم کاوه فیروزآباد با 600 هزار تن ظرفیت، سرمایه‌گذاری 610 میلیارد تومانی و پیشرفت فیزیکی 70 درصدی را سومین طرح مهم اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: این طرح در دهه فجر امسال افتتاح می شود.

وی با اشاره به رشد ارزشی و وزنی صادرات استان در سال 95 نسبت به سال 94 هم گفت: به طور میانگین صادرات استان در سال 95 به لحاظ ارزشی 44 درصد و به لحاظ وزنی 40 درصد نسبت به سال 94 رشد داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس ارزش صادرات استان در سال 95 را یک هزار و 43 میلیون دلار برشمرد و بیان کرد: امسال در نظر داریم که این رقم را به یک هزار و 347 میلیون دلار برسانیم.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار