رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان:

بازار عرضه محصولات سالم در لرستان راه‌اندازی می‌شود

بازدار با بیان اینکه بخش زنبور‌ داری و تولید عسل نیازمند حمایت مالی است گفت: بازار عرضه محصولات سالم در استان لرستان راه‌اندازی می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ عبدالرضا بازدار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان، امروز در جلسه کارگروه اقتصادی و تولید استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، گفت: سال گذشته در بخش کشاورزی ۳۶۳ میلیارد تومان خسارت وارد شد که ۱۵ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان پرداخت شده است.


وی افزود: باید رویکرد تجاری داشته باشیم و همانند سایر بیمه‌ها پرداختی‌ها بالابرده شود، صندوق بیمه باید ناظر بر عملیاتی شود که اجرا می‌شود باشد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: در استان ظرفیت خوبی در راستای تولید عسل ایجاد شده است، محصولات محلی نقش پررنگی در اقتصاد کشور‌ها دارند و اینکه در کنار جاده‌ها محصولات ارائه شود یک نوع تجارت است.


وی گفت: هزار و ۵۶۰ تن تولید عسل در استان تولید می‌شود که یکی از تهدیدات امروز آن کیفیت عسل است که کیفیت عسل به شدت پایین می‌آید.
بازدار در ادامه گفت: تولید عسل در استان لرستان به لحاظ حمایت صنعتی بی‌صاحب است که اگر در این زمینه کار شود می‌توان این ظرفیت را افزایش داد.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: بیش از ۲۰۰ هزار کلونی زنبور عسل در استان لرستان ایجادشده که نیازمند حمایت مالی هستیم؛ فروشگاه صندوق حمایت از بخش کشاورزی راه‌اندازی و بازار عرضه محصولات سالم در استان لرستان ایجاد می‌شود.


وی گفت: هشت شهرستان دارای تعاونی زنبور است که فعالیت دارند و می‌توان از این ظرفیت‌ها در استان لرستان استفاده کرد.


انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.