بخشدار اشترینان:

لزوم تشکیل ستاد اطفاء حریق در روستا‌های بروجرد

بخشدار اشترینان گفت: باید ستاد اطفاء حریق در روستا‌های بروجرد تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ یعقوبی‎فر، در جلسه ستاد مدیریت بحران و اطفاء حریق این شهرستان گفت: با توجه به نقش جوامع روستایی در جلوگیری از وقوع و اطفاء حریق، ستاد مدیریت بحران این شهرستان باید در روستاها برگزار شود.


وی گفت: با توجه به فاصله مکانی روستاها از مرکز شهر بروجرد، در صورت وقوع هر گونه آتش‎سوزی با توجه به زمان‎بر بودن حضور نیروهای آتش‎نشانی در محل زمان طلایی برای مهار آتش از بین می‎رود.


بخشدار اشترینان با اشاره به حجم بالای مرتعی بروجرد گفت: گاه آتش‎سوزی در حاشیه روستاهای قرار گرفتن در دامنه تپه‎ها و کوه‎ها رخ می‎دهد و در چنین شرایطی امکان انتقال تجهیزات مهار آتش به محل آتش‎سوزی وجود ندارد.


یعقوبی‎فر افزود: گاه امکان استفاده از تجهیزات سخت‎افزاری مهار آتش در برخی مناطق روستایی وجود ندارد، بنابراین باید تمرکز را بر روی آموزش جامعه روستایی و بهره‎مندی از ظرفیت آنان در خاموش کردن آتش‎سوزی‎های احتمالی متمرکز کرد.


وی در ادامه گفت: در صورت جوامع روستایی آموزش‎های لازم را فرا گیرند، در مواجهه با بحران و آتش‎سوزی نقش حمایتی بسیار موثری را ایفا کرده و سهم قابل توجهی را در مهار آتش و رفع بحران به خود اختصاص می‎دهند.


بخشدار اشترینان گفت: با توجه به آنچه که گفته شد، به نظر می‎رسد که ستاد مدیریت بحران شهرستان بروجرد باید بخش قابل توجهی از توان خود را حول محور آموزش و آماده‎‎سازی جوامع روستایی متمرکز کند.


یعقوبی‎فر افزود: به این ترتیب جلسات ستاد مدیریت بحران و اطفاء حریق بروجرد باید در سطح روستاهای این شهرستان برگزار شود، ‌تا سطح بازدهی و اثربخشی بسیار بیشتری را رقم بزند.


وی گفت: از سویی با برگزاری جلسات مختلف با دهیاران و شوراهای روستایی این امکان فراهم می‎آید که آموزش‎های ارائه شده به آنان در سطح روستاها انتقال و انعکاس یابد، تا علاوه بر ارتقاء میزان آگاهی روستائیان، از بروز آتش‎سوزی‎ها در مزارع، مراتع و عرصه‎های منابع طبیعی جلوگیری شده و کاسته شود.


انتهای پیام / د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.