عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای تحقق سند چشم انداز نیازمند نرخ رشد ۸ درصدی اقتصاد هستیم.

تحقق سند چشم‌انداز نیازمند رشد ۸ درصدی اقتصادبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از همدان؛ علی آقامحمدی در مراسم روز ملی اصناف در همدان با اشاره به اینکه برای تحقق این امر همه باید تلاش مضاعف داشته باشند افزود: مهم ترین برنامه در اقتصاد باید رسیدن به اهداف سند چشم انداز توسعه کشورباشد.

وی با بیان اینکه منطقه ما با یک تحول بنیادین مواجه شده است، ادامه داد:در این منطقه به دلیل فروپاشی شوروی یک درهم ‌ریختگی منطقه‌ای ایجاد شد که پس از فروپاشی این کشور و خلا قدرت در منطقه موجب شد تا رقیب شوروی برای حضور در منطقه اقدام به کشیدن نقشه‌هایی کند.

آقامحمدی با اشاره به اینکه  قدرت فقط قدرت نظامی نیست و قدرت اقتصادی نیز مهم است، ادامه داد: بدون قدرت اقتصادی قدرت نظامی میسر نمی شود لذا کشوری که بخواهد اقتدار داشته باشد حتما باید درعرصه اقتصادی نیز توانمند باشد.

 وی با اشاره به اینکه در چند سال گذشته تأکیدات مقام معظم رهبری بر روی مسائل اقتصاد بوده است، اظهار داشت:در چشم‌انداز سند توسعه کشور اول شدن ایران در مواضع اقتصادی و علمی در منطقه مطرح شده است.

 وی با تأکید بر اینکه تحقق سند چشم انداز نیازمند نرخ رشد 8 درصدی است، تصریح کرد:موفق ترین افراد در ایران سالانه بیشتر از 15 درصد درآمد ندارند.

 آقامحمدی، بیان کرد:مشکل امروز فقط نبود کار نیست بلکه بیکاری افراد کارمند نیز معضل است که در این راستا باید شغل‌های آینده شناسایی شود.

وی گفت:افرادی نظیر ترامپ به دنبال درهم ریزی منطقه هستند و ما به کاسبان و تاجران نیاز داریم چون پول در کشورهای آلمان و فرانسه نیست بلکه  درعراق وافغانستان است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.