معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس از اجرای طرح حکمین قرآنی در سراسر استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احمد رحمانیان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره‌کل دادگستری استان فارس گفت: اجرای طرح حکمین قرآنی برای ایجاد صلح در میان خانواده ها نخست در شهر شیراز و پس از آن در سراسر نقاط استان فارس اجرایی می شود.

رحمانیان بیان کرد: حضور داوران در حال حاضر و با شرایط فعلی بیشتر صوری بوده و قصد دارند به‌نوعی صورت‌جلسه‌ ای تهیه و در نهایت دادگاه نظر خود را در مورد جدایی زوجین اعلام کند.

وی با اشاره به شیوه عملکرد حکمین قرآنی ادامه داد: کاری که در شیراز به‌صورت پایلوت کشوری و با عنوان حکمین قرآنی آغاز شده، و داورانی انتخاب می شوند که با مبانی حقوق شرعی و احکام آشنا باشند و برای صلح میان خانواده ها تلاش کرده و با مشارکت دادگاه خانواده تعدادی از پرونده ها به این افراد اجاع داده شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس تصریح کرد: بیش از 50 نفر به‌عنوان حکمین قرآنی در این زمینه آموزش‌ دیده‌اند و به دلیل اینکه به‌ صورت آزمایشی این طرح اجرا می‌شود، برنامه ما در آینده این است که کار این افراد ارزیابی‌ و نقاط ضعف و قوت آن ها مشخص شود.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار