استاندار آذربایجان‎شرقی با بیان اینکه سال گذشته با حمایت از 365 طرح سرمایه‎گذاری رتبه دوم حمایت از بیشترین طرح‎های سرمایه‌گذاری کشور را به خود اختصاص دادیم گفت: از همه طرح‎های سرمایه‌گذاری حمایت می‌کنیم تا به مرحله بهره‌برداری برسند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ جبارزاده استاندار آذربایجان‎شرقی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان با اشاره به ارزیابی قرارگاه مرکزی اقتصاد مقاومتی و وزارت کشور از ستادهای استانی این قرارگاه، گفت: در چهار آیتم که مدنظر گروه بررسی و جمع‌بندی کارگروه اقتصادی وزارت کشور بود استان آذربایجان‎شرقی براساس نامه وزیر محترم کشور رتبه‎ برتر را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: سال گذشته در کل کشور از میان واحدهایی که کمتر از ظرفیت اسمی فعالیت می‌کردند با حمایت‌های صورت گرفته تعداد 10 هزار و 694 واحد به ظرفیت اسمی رسیدند که از این تعداد یک هزار و 433 واحد در آذربایجان‎شرقی مسقر هستند که بیشترین واحدهای حمایت شده به میزان 14 درصد در سطح کشور را شامل می‌شوند.

جبارزاده اذعان داشت: استان اصفهان با حمایت از یک هزار و 260 واحد و لرستان با حمایت از یک هزار و 52 واحد و رساندن آنها به ظرفیت اسمی بعد از آذربایجان‎شرقی در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

این مسؤول ادامه داد: دومین موفقیت ما از منظر ایجاد فرصت‎های شغلی از طریق افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی بود که آذربایجان‌شرقی با اشتغال‌زایی برای 29 هزار و 262 نفر از این طریق رتبه اول، اصفهان با اشتغال‌زایی هشت هزار و 704 نفری رتبه دوم و خوزستان با اشتغال‌زایی پنج هزار و 474 نفری رتبه سوم را به خود اختصاص داده‎اند.

استاندار آذربایجان‌شرقی در عین حال خاطرنشان کرد: ما افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی را که بازار تضمین شده‌ای داشته و ریسک اتلاف سرمایه‎گذاری را ندارند در اولویت اقدامات خود قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه سومین موفقیتی که نصیب ما شده است در عرصه حمایت از طرح‌های سرمایه‌گذاری بوده، اضافه کرد: استان همدان با حمایت از یک هزار و 235 طرح، بیشترین حمایت را از طرح‌های سرمایه‌گذاری را داشته، آذربایجان‌شرقی با حمایت از 365 طرح در رتبه دوم و گیلان با حمایت از 125 طرح در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

جبارزاده تاکید کرد: امسال هیچ محدودیتی قائل نیستیم برای اینکه این 365 طرح تبدیل به یک هزار و 365 طرح شود و ما از همه طرح‎های سرمایه‎گذاری حمایت می‌کنیم تا به مرحله بهره‎برداری برسند.

این مسؤول تصریح کرد: از منظر ایجاد فرصت‎های شغلی از طریق اتمام طرح‎های سرمایه‌گذاری آذربایجان شرقی با پنج هزار و 19 نفر، کرمان با دو هزار و 413 نفر و همدان با یک هزار و 689 نفر از کل اشتغال ایجاد شده در سطح کشور بیشترین اشتغال را داشته‌اند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر لزوم استفاده از سرمایه‎های خارجی تاکید کرد و افزود: در سال 96 توجه ویژه‌ای به بخش خدمات، IT و ICT، خواهیم داشت.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.