یاسوج؛

زیرساخت‌های دسترسی مردم کهگیلویه و بویراحمد به آب سالم فراهم شود

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر فرهنگ سازی در زمینه مصرف بهینه آب گفت: باید زیرساخت‌های لازم نیز برای بهره‌مندی مردم استان از آب شرب سالم نیز فراهم شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ آیت الله ملک حسینی در دیدار مدیران عامل شرکت‌های آب و فاضلاب شهری، روستایی و آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته ملی آب اظهار داشت: باید مسئولان در جهت رفع مشکلات آبی تلاش جهادی داشته باشند.

وی کمبود آب را یکی از چالش‌های جدی در کشور و استان دانست و بیان کرد: برای جلوگیری از ورود به چالش‌های بیشتر مدیریت تأمین و توزیع آب باید در اولویت قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: باید مسئولان قدرت چانه‌زنی‌های لازم را برای سرعت بخشیدن به اجرای پروژه‌های عمرانی در حوزه‌های مختلف آب استان افزایش دهند.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار با اشاره به همکاری روحانیون استان نسبت به آگاه‌سازی مردم در استفاده بهینه و درست از آب شرب اظهار کرد: در شهرها و روستاهای مختلف استان پروژه‌های مهمی برای تأمین آب شرب اجرا شده و یا در حال انجام است.

سید علی لدنی نژاد با اشاره به تدوین برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت از سوی آبفای استان برای تأمین آب شرب شهروندان استان بیان کرد: با اجرای طرح آب‌رسانی به شهرها و روستاهای کهگیلویه بزرگ از سد کوثر نیاز آب شرب این منطقه برای بلند مدت برآورده خواهد شد.

لدنی نژاد تصریح کرد: با اجرای پروژه تصفیه‌خانه اضطراری آب رودخانه بشار و انتقال آب تنگه کبوتری بخش از نیاز آب شرب شهروندان یاسوج و مادوان برطرف می‌شود.

وی گفت: با تکمیل سد تنگ سرخ آب شرب پایدار شهرها و روستاهای بویراحمد و دنا تأمین خواهد شد.

لدنی نژاد احداث سد تنگ سرخ را بهترین و مؤثرترین راه حل رفع مشکل آب شرب بویراحمد و دنا دانست.

مدیر عامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر تخصیص‌های خوبی در حوزه آب‌های سطحی و سدهای استان داده شده اظهار کرد: تأمین آب در حوزه‌های شرب، کشاورزی و صنعت از اولویت‌های اصلی این نهاد در سال‌های اخیر بوده است.

علی داودی مهر افزود: با توجه به اهمیت آب و نیاز روز افزون به این کالای با ارزش همکاری هرچه بیشتر مردم و مسئولان در این زمینه لازم است.

مدیرعامل آبفار کهگیلویه و بویراحمد نیز اظهار داشت: خدمات‌رسانی در حوزه آب تعطیل بردار نیست.

فیض الله پاسره افزود: با افزایش جمعیت و کاهش منابع آبی چالش‌های پیش روی آب و فاضلاب روستایی دوچندان شده است.

وی با اشاره به رشد 15 درصدی شاخص برخورداری روستاهای استان از آب شرب سالم اظهار کرد: در دولت یازدهم توجه ویژه‌ای به آب‌رسانی به روستاهای کشور به‌خصوص استان کهگیلویه و بویراحمد شد.

کهگیلویه و بویراحمد 713 هزار نفر جمعیت دارد.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.