روزانه 3 نفر در استان فارس به علت تصادف فوت می کنند.

فوت ناشی از حوادث رانندگی در فارس در سطح هشدار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ احمد احمدی رئيس پليس راه شمال استان فارس گفت: فارس كريدور ارتباط شمال جنوب و غرب و شرق كشور است و شرايط استراتژيك حاكم بر محورهای مواصلاتی استان فارس، ايده‌آل‌ترين كريدور ارتباط جاده‌ای كشور را در اين نقطه قرار داده است که وجود جاذبه‌های مختلف گردشگری بر حجم تردد در راه‌های فارس افزوده و در تمام سال شاهد حجم تردد نسبتا بالايی به لحاظ ناوگان باری و مسافری هستيم.


سرهنگ احمدی با بیان اینکه روزانه 3 نفر در استان فارس به علت تصادف فوت می کنند، افزود: فوت و مصدوميت ناشی از حوادث رانندگی در استان فارس، همچنان در سطح هشدار قرار دارد و لازمه كاهش اين آمار، همراهی و تعامل همه دستگاه‌ها و مشاركت مردم است.


وی ادامه داد: فارس در تعداد جان‌باختگان ناشی از حوادث رانندگی با يك هزار و 74 نفر كشته حوادث برون‌شهری، جايگاه اول كشور و در تعداد جان‌باختگان تصادفات درونشهری، جايگاه چهارم را دارد که پليس با درك حساسيت موضوع، با بهره‌گيری از تمام ظرفيت‌های موجود و تدابير و تمهيدات انديشيده شده در تلاش برای كاهش حوادث رانندگی منجر به فوت و مصدوميت‌ است.


احمدی اجرايی شدن طرح ترافيكی تعطيلات عيد سعيد فطر و تابستانه را از تمهيدات ويژه برای كاهش حوادث رانندگی اعلام كرد و گفت: پليس راه استان فارس روزانه بالغ بر 800 نيروی انسانی را در قالب 107 تيم گشت محسوس و 34 تيم گشت نامحسوس و پاس پياده، با استفاده از 136 دوربين سرعت‌سنج ثابت(مانيتورينگ) و 70 دوربين سرعت سنج سيار، تلاشی مداوم به منظور كاهش حوادث رانندگی دارد.


او با بيان اينكه تمام پيش‌بينی ‌های لازم در ايام تعطيلات عيد سعيد فطر و تابستان برای اعمال محدوديت‌ تردد خودروهای سنگين در برخی محورها انديشيده شده و در صورت ضروت اعمال می‌شود، اضافه کرد: آشكار سازی نقاط و مقاطع حادثه‌خيز، برخورد قاطع قانونی با رانندگان متخلف، ضبط گواهينمامه و اعمال نمره منفی برای متخلفان، توقيف خودروهايی كه همزمان مرتكب دو تخلف شوند، اجرای طرح كنترل سلامت رانندگان، اجرای طرح‌های فوق‌العاده برخورد با موتورسيكلت‌سواران متخلف، كنترل ناوگان عمومی حمل مسافر از مبدا تا مقصد، استفاده كامل از دوربين‌ها و ابزارهای نظارتی در دستور كار قرار دارد.


احمدی خاطرنشان كرد: بي‌توجهی به جلو در حين رانندگی با سهم 34 درصدی، بيشترين سهم را در تابستان سال قبل در وقوع حوادث رانندگی منجر به فوت و جرح داشته است.


رئيس پليس راه شمال فارس، گفت: در تصادفات برون‌شهری 70 تا 75 درصد فوت‌شدگان و در تصادفات درون‌شهری 90 تا 93 درصد جان‌باختگان استان، فارسی هستند و بيشترین تعداد كشته شدگان ناشی از حوادث رانندگی برون‌شهری مربوط به محورهای غرب و جنوب غربی استان است.


احمدی گفت: بالغ بر 76 درصد جان‌باختگان حوادث رانندگی را مردان تشكيل می‌دهند كه از اين ميزان 69 درصدشان متاهل هستند و با فوت آنان كانون يك خانواده دچار مشكل می شود.
انتهای پیام/س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار