مدیر کل ثبت آثار سازمان میراث فرهنگی گفت: ایران، جز 20 کشور جهان با تنوع اقلیم ثبت شده است که ارمغان ایران برای جامعه بشری، با کل آثار تمدنی بشری برابری می کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فرهاد نظری، در جشن سالانه انجمن دوستداران آثار تاریخی و مفاخر فرهنگی نوش آباد گفت: هر کشور صاحب تمدن، یک یا دو نفر صاحب اندیشه در مقیاس جهانی دارد اما این رقم در  ایران، بیش از ده نفر است که نمونه آن فردوسی ، خیام ،  مولوی و ابن سینا هستند

وی با تاکید براینکه ما صاحب چنین تمدن و فرهنگی هستیم افزود: با توجه به به تقسیم بندی سه گانه کشورهای جهان، حدود 120 کشور از مجموع 200 کشور جهان مثل کشورهای  حاشیه جنوب خلیج فارس و شمال ایران، کشورهای دهه ای هستند، که از تجزیه امپراطوریها به وجود آمده است .

به‌گفته‌ وی، برخی کشورها را باید کشورهای سده ای توصیف کرد که قدمت آنها بیش از یک قرن است  و اما دسته سوم کشورهایی هستند که عمر آنها به هزاره ها می رسد و ایران یکی از آنها است که استقلال خود را حفظ کرده و به زوال نیفتاده است.

مدیر کل ثبت آثار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تصریح کرد:غنای فرهنگی، ویژگی های اقلیمی ،همبستگی و گفت و گوی  اقوام در عین تنوع آنها عاملی است که باعث شده است ایران عمری بالای هزار سال داشته باشد.

نظری،در ادامه با اشاره به شهر تاریخی نوش آباد، تاکید کرد: نوش آباد ، مدل کوچکی از پهنه بزرگ ایران است که صاحب آثار متنوع فرهنگی و تاریخی است و باید برای نسل های آینده حفظ و نگهداری شود.

وی افزود :به عنوان یک ایرانی به خود می بالم که شهروندان نوش آباد به عنوان یک شهر کوچک علاقمند به حفظ آثار تاریخی و داشته های فرهنگی خود هستند و برای حفظ آن تلاش می کنند.

به‌گفته‌وی،  علاقمندی به حفظ آثار فرهنگ و تمدن، ردای فاخری است که در آینده ای نه چندان دور، نام نوش آباد ، آوازه جهانی پیدا خواهد کرد.

 انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.