سفیر انگلیس در ایران گفت: امید است براساس روابط تجاری بتوان سرمایه‌گذاران بیشتری را به ایران اعزام کرد.

اعزام سرمایه‌گذاران انگلیسی به ایران به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛به نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی صنایع و معادن استان گلستان، نیکلاس هاپتون سفیر انگلیس در ایران در نشست با نواب رئیس اتاق گرگان و رییس سازمان صنعت و معدن استان گلستان و نماینده وزارت امور خارجه در گلستان اظهار داشت: امید است براساس روابط جاری بتوان سرمایه‌گذاران بیشتری را به کشور ایران اعزام کرد.

وی افزود: اتاق بازرگانی در توسعه مراودات نقش مهمی دارد و امید است با همکاری‌های متقابل در آینده نزدیک هیئت‌های تجاری با هم ملاقات داشته باشند.

سفیر انگلیس در ایران  تصریح کرد: نیاز است در معرفی ظرفیت‌ها به فراتر از مرزها بیشتر تلاش شود و سرمایه گذاران از این توانمندی ها مطلع شوند.

نیکلاس هاپتون ادامه داد: جامعه جهانی نیز می تواند در توسعه روابط کمک خوبی را داشته باشد

اراز جان شمالی، نائب رئیس اتاق اتاق بازرگانی صنایع و معادن گرگان هم در این جلسه اظهار کرد: یکی از اولویت‌های کشور و براساس آن استان گلستان، جذب سرمایه گذار، توسعه بازار و تقویت روابط تجاری با کشورها می باشد.

وی ضمن معرفی ظرفیت های استان در بخش های مختلف اظهار داشت: این استان دارای پتانسیل بالایی در تولید آرد گندم، دامپروری،آبزیان، محصولات کشاورزی و تولید گوشت سفید است.

نائب رئیس اتاق اتاق بازرگانی صنایع و معادن گرگان افزود: با توجه به تولید بالای محصولات با کیفیت کشاورزی می توان در احداث و تقویت واحد های صنایع تبدیلی همکاری نمود.

شمالی تاکید کرد: اتاق بعنوان نماینده بخش خصوصی در پذیرش و اعزام هیات های تجاری آمادگی خود را اعلام می نماید.

حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گلستان هم در این نشست گفت: 20 درصد طیور کشور در استان گلستان تامین می شود که نشان دهنده ظرفیت بالا در این بخش می باشد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گلستان تصریح کرد: یکی از مهمترین برنامه های استان استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری خارجی است و در این رابطه آمادگی همکاری وجود دارد.

قوانلو افزود: مراودات مردم و بازرگانان می‌تواند بر مراودات سیاسی تاثیر بگذارد یعنی دیپلماسی مردمی بر دیپلماسی سیاسی موثر است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گلستان تاکید کرد: منطقه آزاد اینچه برون می تواند محل خوبی برای سرمایه گذاری و دسترسی به بازار آسیای میانه باشد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.