یک مقام دولت سابق آمریکا، موضوع مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر را معادل سیاسی حملات یازده سپتامبر توصیف کرد.

مقام سابق آمریکایی مداخله ادعایی روسیه در انتخابات اخیر را معادل حملات ۱۱ سپتامبر دانستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشریه هیل -وابسته به کنگره آمریکا- نوشت مایکل ویکرز، یک مقام دولت باراک اوباما رئیس جمهور سابق، «مداخله روسیه» در انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا را معادل سیاسی حملات یازده سپتامبر خواند.

این نشریه در پایگاه اینترنتی خود در گزارشی افزود: ویکرز که در دوران ریاست جمهوری اوباما، معاون وزیر دفاع بود، در مصاحبه‌ای با شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» گفت شواهد اندکی وجود دارد که نشان دهد دولت ترامپ در تلاش است از انتخابات بعدی محافظت کند.

وی «مداخله روسیه» در انتخابات آمریکا را حمله بسیار «جدی و مرگبار» توصیف کرد و مدعی شد: روس‌ها به طور قطع با توجه به موفقیتی که به دست آورده‌اند، باز هم این کار را تکرار خواهند کرد. اما هیچ نشانی از تلاش برای مقابله با آن‌ها وجود ندارد.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، این ادعا را که برای تضمین امنیت سامانه‌های رای‌گیری آمریکا اقدامی انجام نمی‌دهد، رد کرد.

یک مقام آمریکایی در بیانیه‌ای که در اختیار «ان‌بی‌سی» قرار گرفت تاکید کرد: کاخ سفید به روش‌های مختلف به این مداخله واکنش نشان می‌دهد که برخی را شما شاهد خواهید بود و برخی را نه.

مایک پومپئو، رئیس سیا، نیز در گفتگو با «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» گفت سیا تلاش‌های خود را برای متوقف کردن فعالیت‌های هکری روسیه تشدید کرده است.

هیل در ادامه نوشت: روز جمعه دولت ترامپ پس از ماه‌ها انکار، به تلاش‌های روسیه برای مداخله در انتخابات اعتراف کرد. ترامپ روز جمعه در توییتی اوباما را به دلیل آنکه سال گذشته برای مقابله با این تلاش‌های روسیه کاری انجام نداده بود، هدف حمله قرار داد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین در برنامه‌ای در شبکه فاکس‌نیوز گفت: من امروز برای نخستین بار مطلع شدم که اوباما از خیلی پیش از انتخابات از فعالیت‌های روسیه خبر داشته ولی هیچ کاری در این زمینه انجام نداده است. اما هیچ کس نمی‌خواهد در این باره صحبت کند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار