مدیرعامل سازمان صنايع كوچک و شهرک‌های صنعتي ايران گفت: امسال ۳٠٠ هزار میلیارد تومان از منابع بانکی برای بخش صنعت پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل سازمان صنايع كوچک و شهرک‌های صنعتي ايران گفت: امسال ۳٠٠ هزار میلیارد تومان از منابع بانکی برای بخش صنعت پیش‌بینی شده است.علی یزدانی مدیرعامل سازمان شهرک‌های صنعتي ايران شنبه‌شب در بیست و سومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کردستان که در سالن کنفرانس هتل شادی سنندج با حضور استاندار کردستان و عوامل بخش دولتی و خصوصی با دستور طرح مشکلات و موانع حوزه معدن و فرآوری مواد معدنی و ارائه راهکارها با هدف حل آنها برگزار شد،گفت: سال گذشته در كل كشور بيش از ۳۹٦ ميليون تن توليدات معدني استخراج شد که صادرات مواد معدنی ما به ٦و نيم ميليارد دلار رسید.

 وی افزود: در کشور بیش از ۵ هزار و ۹٤٠ معدن فعال داریم که ۵۳ درصد تولیدات معدنی ما در مصالح ساختمانی است.

 یزدانی با یادآوری بازدید از شهرک صنعتی کردستان، گفت: در بازدید از سه شهرک صنعتی در کامیاران و سنندج یکی از شهرک‌ها ۱٤ سال مصوبه داشت و همین طور بلاتکلیف مانده بود.

 دیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: وضعیت را از حالت راکد خارج کردیم و فاز اول این شهرک ۳٠٠ هکتار است و عملیات اجرایی آن آغاز شده و برای رفع مشکلات جاده‌ای ۲و نیم ملیارد از منابع استانی تامین می‌شود.

یزدانی به سامانه بهینه‌یاب هم اشاره کرد و گفت: از هفته قبل کار این سامانه شروع شده و همه صنعتگران و معدنکاران به آن اضافه شده‌اند.

 به گفته مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، در طول یک هفته بالغ بر هزار و ۳٠٠ بنگاه در این سامانه ثبت‌نام کردند اما حضور معدن‌کاران ضعیف بوده است.

 یزدانی افزود: امسال ۳٠٠ هزار میلیارد تومان از منابع بانکی برای این امر پیش‌بینی شده است که از این میزان ۱٠ هزار میلیارد تومان برای بنگاه‌های راکد، ۲ هزار میلیارد تومان برای واحدهای معدنی، ٦ هزار میلیارد تومان برای طرح صنعتی بالای ٦٠ درصد و ۵ هزار میلیارد تومان برای بنگاه نوساز اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/ م ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.