معاون فرهنگی شهرداری اهواز از برگزاری برنامه های شاد و با نشاط در سطح شهر به مناسبت عید فطر از سوی شهرداری این کلانشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امیر آهن جان، معاون فرهنگی شهرداری اهواز در این خصوص بیان داشت: عید  فطر بزرگ ترین عید مسلمانان جهان پس از یک ماه روزه داری و عبادت و مهمان شدن بر سر سفره پربرکت الهی فرا می رسد تا با دلی مانوس با خداوند و جانی جلا یافته از عبادت های شب های قدر منتظر رمضان آینده باشیم.

 

وی گفت: شهر اهواز در این روزهایی که در آستانه بزرگ ترین عید مسلمانان قرار داریم حال و هوای ویژه ای دارد و مردم خود را برای عید و آئین. های زیبای آن آماده می کنند و انگار در و دیوار شهر نیز خبر آمدن عید را فریاد می زند.

 

آهن جان اذعان کرد: در همین رابطه شهرداری اهواز نیز برنامه های متنوعی ای را برای این ایام در نظر گرفته است تا در شادی شهروندان اهوازی سهیم و شریک باشد. آماده سازی فضای شهر و چراغانی میادین و معابر اصلی و رفت و روب و پاکیزه کردن خیابان ها باعث شده در روزهای پایانی ماه رمضان، بوی عید بندگی در شهر پیچیده و مشام را نوازش دهد.

 

معاون فرهنگی شهرداری اهواز افزود: به مناسبت فرا رسیدن عید فطر و با توجه به لزوم فضاسازی به مناسبت این عید بزرگ در مناطق مختلف شهر اهواز با استفاده از بنرهای تبریک و ریسه های چراغ رنگی فضاسازی ویژه ای صورت می گیرد. همچنین نیروهای خدماتی نیز با برنامه ریزی منظم خیابان های شهر را پاکیزه می کنند تا شهر بیشتر حال و هوای این روزهای مبارک را داشته باشد.

 

وی بیان داشت: به مناسبت عید  فطر جشن هایی نیز تحت عنوان «عید بندگی» در مناطق مختلف شهر اهواز با اجرای موسیقی، نمایش، مسابقه، سخنرانی و غیره برگزار می شود. در مناطق 1 و 2 این جشن ها ۶ تیرماه در پارک کارون و کیانشهر، در منطقه 3 روز پنجم تیرماه جشنی در زویه، در منطقه 4 نیز دو جشن را روزهای چهارم و ۶ تیرماه در کوی مجاهد و لشکرآباد برگزار می شود.

 

امیر آهن جان اظهار کرد: منطقه 5 نیز به مناسبت عید فطر دو جشن را 4 و ۶ تیرماه در ملاشیه و خبینه برگزار می کند و منطقه ۶ هم در روزهای 5 و ۶ تیرماه نسبت به برگزاری جشن در کوی عین دو و کوی علوی(خیابان رضوی) اقدام می کند.

 

وی در خصوص برگزاری جشن در مناطق 7 و 8 اذعان داشت: در این مناطق به ترتیب پنجم و چهارم تیرماه جشن هایی در کوی آل صافی (مجموعه ورزشی) و کوی مدرس(خیابان شهدا) برگزار می شود. این جشن ها زیر نظر معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز و با همکاری معاونت های فرهنگی در مناطق راس ساعت ۲۱ برگزار می شود.

 

آهن جان از برپایی ایستگاه های صلواتی به مناسبت عید فطر در مناطق خبر داد و خاطرنشان کرد: منطقه یک ۲ ایستگاه، منطقه دو ۲ ایستگاه، منطقه چهار ۳ ایستگاه و منطقه پنج ۲ ایستگاه، منطقه شش ۲ ایستگاه و منطقه 8 نیز یک ایستگاه به مدت 2 روز جهت پذیرایی از شهروندان اهوازی دایر می کنند.

 

این مقام مسئول گفت: به مناسبت عید فطر با هماهنگی سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز وسیله ایاب و ذهاب برای انتقال رایگان شهروندان به مصلا برای اقامه نماز عید فطر فراهم شده است. به علاوه شهرداری اهواز در مناطق 8 گانه نیز آمادگی لازم را برای همکاری در برگزاری نماز روز عید فطر اعلام می کند.

 

معاون فرهنگی شهرداری افزود: مقدمات و هماهنگی ها برای برگزاری یکپارچه نماز جماعت روز عید فطر در سراسر شهر اهواز صورت گرفته تا همه شهروندان بتوانند به راحتی در این نماز باشکوه شرکت کنند.

 

امیر آهن جان در پایان تصریح کرد: شهرداری اهواز سعی دارد با برگزاری برنامه های شاد و مفرح به مناسبت های مختلف فضای شاد و با نشاطی را در شهر اهواز به وجود آورد تا فضای شهر اهواز برای شهروندان فهیم و صبور اهوازی دلنشین تر شود.

 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.