رئیس پلیس راه شمال فارس در خصوص کم خوابی هنگام رانندگی به مسافران عید فطر هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احمدی رئیس پلیس راه شمال فارس گفت: یکی از عارضه‌های رانندگی کم خوابی و بدخوابی است که موجب بد خلقی راننده می‌شود و همین امر تمرکز و واکنش و تصمیم‌گیری را برای وی سخت می‌کند و عامل بروز حوادث ناگوار است.

وی با اشاره به اینکه نقش راننده در این خصوص از همه مهمتر است، افزود: مهمترین عوامل خستگی و خواب آلودگی نداشتن استراحت کافی قبل از سفر، استفاده از دارو‌های خواب آور حتی در حد قرص سرماخوردگی قبل یا هنگام رانندگی، بیماری افراد بخصوص آن‌هایی که اختلال خواب دارند، رانندگی در ساعات پیک خواب ١٣ تا ١٦ و ٢ تا ٥ بامداد، رانندگی در شب، رانندگی بیش از ١٠ ساعت مداوم، رانندگی در جاده‌های یکنواخت بویژه در فصل تابستان، رانندگی در مسیر‌های ناآشنا و رانندگی در شرایط بد آب و هوایی است.

احمدی با تاکید بر اینکه رانندگی در شب می‌تواند خطر بروز تصادف را تا ١٠ برابر افزایش دهد، گفت: در عین حال هم رانندگان جوان و هم افراد مسن در معرض خستگی و خواب آلودگی هستند و نباید در این خصوص استثنایی قائل شد.

رئیس پلیس راه شمال همچنین درخصوص خودرو‌های عمومی گفت: بخش قابل توجهی از سفر‌ها بخصوص در تابستان با ناوگان حمل و نقل عمومی انجام می‌شود؛ به همین دلیل پلیس در این خصوص حساسیت ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به اینکه نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی در طرح تابستانه پلیس راه شمال تشدید شده است، افزود: هم‌اکنون سامانه پایش هوشمند حمل و نقل عمومی حدود ٩٠ درصد محور‌های مواصلاتی را پوشش می‌دهد و تمام اتوبوس‌های بین‌شهری نیز به این سامانه مجهز شده‌اند و بدین ترتیب پلیس آن‌ها را به صورت آنلاین کنترل کرده و تخطی از مقررات را به راننده پیامک می‌کند.

رئیس پلیس راه شمال همچنین با اشاره به اینکه سامانه پیامکی ١١٠١٢٠ نیز در اختیار مسافران است تا رفتار رانندگان را از طریق آن به پلیس گزارش کنند تصریح کرد: همچنین ماموران نامحسوس پلیس به عنوان مسافر در اتوبوس‌ها سوار شده و تخلفات احتمالی رانندگان متخلف را گزارش می‌کنند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار