بازگشت امید به هندبال / آغاز کار تیم ملی پس از چند ماه بلاتکلیفی

تیم ملی هندبال مردان کشورمان پس از چند ماه بلاتکلیفی این روز ها خود را اماده حضور در دو دیدار تدارکاتی می کند.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،تیم ملی هندبال کشورمان سرانجام پس از مدت ها بلاتکلیفی نخستین اردوی آماده سازی خود را زیر نظر علیرضا حبیبی در مشکین شهر اغاز کرد. هندبال کشورمان در سال های گذشته با وجود پتانسیل های بسیار بالایی که در اختیار داشت نتوانست به خوبی بدرخشد و به عقیده برخی از کارشناسان یکی از بهترین و طلایی ترین زمان های خود را از دست داد. با این حال همچنان زمان وجود دارد تا هندبال کشور بتواند با توجه به استعداد ها و لژیونر های خود بدرخشد و شرایط فعلی را عوض کند. 

انتخابی المپیک و سقوط هندبال 

تیم ملی هندبال کشورمان پس از درخشش در سال 2014 و کسب جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان در سال2015 در حالی مسابقات اتخابی المپیک ریو را شروع کرد که اسماعیلاوویچ هدایت تیم ملی را بر عهده داشت .

حضور لژیونر ها در تیم ملی از قبیل برادران استکی بسیاری را امیدوار به کسب نتایج خوب کرده بود. این اتفاق در مسابقات انتخابی آسیا رخ داد و تیم ملی ایران توانست با قدرت به فینال برسد و به مصاف تیم قطر برود. اما تیم چند ملیتی قطر مانند دیگر تیم های آسیایی نبود و ملی پوشان ما نتوانستند بر ان ها غلبه کنند. به همین دلیل تیم ملی کشورمان که هدفش حضور در مسابقات المپیک بود سهمیه مستقیم المپیک را از دست داد و ناچار شد برای کسب این سهمیه راهی مالمو سوئد شود.

هم گروهی با اسلوونی ، اسپانیا و سوئد میزبان امید های کمی برای ایران باقی گذاشت و در نهایت تیم ملی کشورمان با پذیرفتن 3 شکست پیاپی ناچار شد با المپیک ریو وداع کند . پس از حذف ایران از دور مسابقات سرمربی وقت تیم ملی یعنی اسماعیلاوویچ هم از سمت خود برکنار شد تا طاهری جانشین موقت وی شود.

مسابقات انتخابی قهرمانی جهان 

تیم ملی هندبال مردان کشورمان پس از آن که از صعود به رقابت های المپیک بازماند دیگر نتوانست شرایط خوبی پیدا کند آن ها در مسابقات قطر هم نتایج خوبی کسب نکردند و نتوانستند جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را هم بدست بیاورند فدراسیون که امید زیادی به وایلد کارت برای حضور در مسابقات جام جهانی با توجه به عملکرد تیم ملی و لژیونر های ایرانی داشت نتوانست نظر جهانی را به خود جلب کند تا راهی رقابت های جام جهانی شود . سرانجام نروژ این شانس را پیدا کرد و در ادامه هم عنوان نایب قهرمانی جهان را بدست اورد . اما این اتفاقات پایان ماجرا های تیم ملی نبود .

پس از اسماعیلاوویچ تیم ملی بدون سرمربی و بدون برنامه ماند . با کنار رفتن مهدوی از ریاست فدراسیون و بر روی کار آمدن اکبری به عنوان سرپرست موقت ، نه برای تیم ملی سرمربی انتخاب شد و نه تمرینی در نظر گرفته شد . همچنین تیم ملی هندبال مردان کشورمان که بسیار بی سامان است شانس حضور در رقابت های کشور های اسلامی را هم از دست داد تا به بدترین نحو ممکن سال 95 را به پایان ببرد.

بازگشت امید به هندبال / آغاز کار تیم ملی پس از چند ماه بلاتکلیفی

هندبال در سال 96 

بازگشت علیرضا رحیمی به هندبال و یکدل شدن بسیار ی از اهالی جامعه این رشته باعث شده تا بار دیگر امید ها برای موفقیت تیم ملی زنده شود. انتخاب علیرضا حبیبی به عنوان مربی تیم ملی و در نظر گرفتن اردو های آماده سازی برای تیم ملی هندبال در مشکین شهر و تهران و همچنین در نظر گرفتن دو بازی تدارکاتی در تورنمنت سئول کاپ با تیم های کره جنوبی و تونس این تصور را به وجود آورده که تیم ملی هندبال کشورمان بار دیگر جان تازه ای گرفته است. 

نخستین اردوی تیم ملی کشورمان با حضور 50 ورزشکار پیش از ماه مبارک رمضان برگزار شد و قرار است دومین مرحله اردوی آماده سازی با کنار رفتن نیمی از ورزشکاران از ترکیب تیم ملی زیر نظر علیرضا حبیبی از اواسط تیر پیگیری شود.

در حال حاضر هندبال ایران بیش از 15 لژیونر در اروپا دارد و شانس آن را دارد تا با یک برنامه ریزی صحیح و مناسب در عرصه آسیایی و جهانی بدرخشد. با این حال همچنان ضعف ها و مشکلاتی در این رشته وجود دارد که تنها گذر زمان و برنامه ریزی مناسب می تواند به موفقیت این رشته کمک کند. 

انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار