معاون پیشگیری سازمان بهزیستی کهگیلویه وبویراحمدگفت: هم اکنون بیش از 18هزار معلول در استان وجود دارد که برای جلوگیری از افزایش این تعداد نیازمند همکاری تمامی نهادهای دولتی وتشکلهای مردم نهاد است

آگاه سازی وپیشگیری از معلولیت ها مهمترین برنامه بهزیستی کهگیلویه وبویراحمدبه گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛  سیدباقر حسینی در کارگاه تسهیلگری برنامه آگاه سازی پیشگیری از معلولیت ها در یاسوج گفت: آموزش وپرورش ومدارس مهمترین بستر برای آگاه سازی جامعه برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی وبروز معلولیتها است.
ویبا اشاره به اینکه طرح مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج اجباری شده وانجام تمامی این آزمایشات رایگان است افزود: در دو سال گذشته با صرف بیش از 7میلیارد ریال بیش از 9هزار نفر در استان از خدمات رایگان این طرح استفاده کردند.
رئیس اداره سلامت وتندرستی آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: طرح پیشگیری از معلولیت ها با همکاری بهزیستی برای 18هزار دانش آموز پایه دهم ویازدهم تمامی مدارس دخترانه وپسرانه استان آغاز شده و تا پایان سال تحصیلی مطالب آموزشی8جلد کتابچه در قالب 12ساعت آموزشی به این دانش آموزان آموزش داده می شود.
بشیرآرمان در این کارگاه دو روزه افزود: اجرای این طرح در 100دبیرستان دوره دوم ودر قالب 327کلاس درس در حال اجراست وبراساس این طرح 37مراقب سلامت مدارس استان برنامه آگاه سازی وپیشگیری از معلولیتها واختلالات ژنتیکی را برای 8هزار 650دانش آموز در 11شهرستان ومنطقه از ابتدای آبانماه آغاز وتا پایان سال تحصیلی اجرا می کنند.
وی گفت: هم اکنون 80 مراقب سلامت در مدارس استان کار غربالگری بیماران واگیر وغیرواگیر و معاینات دهان ودندان ،شنوایی وبینایی سنجی و اجرای طرح های آهن یاری و ویتامین D،سفیران سلامت وارتقاء سلامت نوجوانی را عهده دار هستند.

 انتهای پیام/غ

 پیشگیری از معلولیت ها با آموزش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.