به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، پایگاه خبری پلیس اعلام کرد ، نخستین نشانه خرابی ترموستات، بالا رفتن درجه ى آب به محدوده ى قرمز و جوش آوردن خودرو در ١٥ دقيقه ى اول حركت خودرو است. اغلب اين اولين نشانه اى است كه ترموستات به درستى كار نمى كند.
تغيير دماى نامنظم موتور و نوسانات عقربه درجه حرارت آب، به مرور زمان باعث عملكرد ضعيف موتور مى شود.
در اين مورد درجه حرارت موتور به طور غير طبيعى كاهش مى يابد و در مدت زمان كوتاهى به طور غيرطبيعى افزايش مى يابد.
نشت مايع خنك كننده در هوزينگ ترموستات يا در زير وسيله ى نقليه نشانه ديگر نشت مايع خنك كننده است كه بر اثر خرابى ترموستات رخ دهد، زمانى كه ترموستات اجازه نمى دهد مايع خنك كننده به جريان در بيايد و مايع خنك كننده در حالت بسته ترموستات گير كرده است.
نشت مايع خنك كننده مى تواند در موقعيت هاى مختلفى خود را نشان دهد، اما بيشتر در اطراف هوزينگ ترموستات ديده مى شود، اين مشكل باعث مى شود تا با گذشت زمان شلنگ هاى سيستم خنك كننده نشتى پيدا كنند و در نتيجه شما مشاهده مى كنيد كه خودروى شما نشتي دارد بر روى زمين زير خودرو مايع خنك كننده نشتى كرده است.
تعويض ترموستات يك تعمير نسبتاً ارزان قيمت است. تعويض نكردن اين قطعه ممكن است باعث جوش آوردن موتور شود كه در نتيجه احتمال اين وجود دارد با توجه به اغاز فصل گرما، آسيب هاى زيادى به موتور وارد كند كه تعمير اين آسيب ها هزينه هاى گزافى دارند.
اگر خودروى شما يكى از نشانه هاى بالا را دارد، زمان آن فرارسيده است كه به يك تعميرگاه مراجعه كنيد تا مشكل خودروى شما را شناسايى كند.
انتهای پیام/آ