در این اواخر، تلاش می‌کند که روابط میان افغانستان و پاکستان را که در دو سال اخیر به تیرگی گراییده است، بهبود ببخشد.

قدردانی کرزی از چین برای میانجی‌گری بین کابل و اسلام‌آبادبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حامد کرزى، رییس جمهور پیشین افغانستان از تلاش‌های چین در جهت بهبود روابط افغانستان و پاکستان، قدردانی کرده است.

دفتر مطبوعاتی حامد کرزی اعلام کرده است که رییس جمهور پیشین افغانستان، هنگام سخنرانی در ششمین اجلاس جهانی صلح، با قدردانی از تلاش‌هاى رییس جمهور چین براى بهتر ساختن روابط میان افغانستان و پاکستان، از آن پشتیبانى کرده است.

این اجلاس، به تاریخ ۲۴ و ۲۵ ماه جون، در دانشگاه تسنگهوا جمهورى چین برگزار شد و روی مسایل مهم امنیت جهانی در آنجا صحبت گردید.

در پی دیدار اخیر وانگ یی، وزیر خارجۀ چین با مقام‌های افغان و پاکستانی، این سه کشور اعلامیه‌ای مشترکی صادر کردند که در آن آمده است ” هر سه طرف متعهد به حفظ صلح و ثبات در منطقه، افزایش اتصالات و ارتباطات منطقه‌یی و همکاری‌های اقتصادی بوده وخواهان ارتقا و گسترش دامنۀ امنیت و توسعۀ مشترک می‌باشند”.

بر اساس این اعلامیه، افغانستان و پاکستان برای ایجاد یک میکانیزم مدیریتِ بحران، به شمول پیشگیری از طریقِ تبادل معلوماتِ استخباراتی به موقع و مؤثر و گرفتن تدابیر مشترک، به توافق رسیده اند.

با توجه به این مسایل، آقای کرزی، ابراز امیدواری کرده است که سفرهاى وزیر امور خارجه جمهورى چین به افغانستان و پاکستان “به خیر دو کشور” تمام شود و نتایج مطلوب را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار