یازده پایگاه امداد در جاده های شهرستان دامغان فعال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ سید حسن طباطبایی معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار دامغان در حاشیه جلسه ستاد تسهیلات خدمات سفر دامغان به میزبانی فرمانداری ، ضمن بیان اینکه هشت پایگاه مرکز فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ در محورهای مواصلاتی و سه پایگاه بین‌راهی دامغان فعال هستند، گفت : قوشه، صیدآباد، فرات، یزدان‌آباد، معلمان، کلاته رودبار، دیباج و کلاته ملا از مهم‌ترین محورهای هستند که مرکز فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ در آن استقرار دارد و به مسافران خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کند.

سید حسن طباطبایی افزود : سه پایگاه امداد و نجات در حوادث جاده‌ای دامغان شامل پایگاه‌های نعیم‌آباد در محور دامغان-شاهرود، پایگاه چشمه‌علی در محور دامغان- چشمه‌علی- فولاد محله و پایگاه جندق در محور دامغان- جندق- معلمان مستقر هستند.

جانشین ستاد تسهیلات خدمات سفر دامغان با اشاره به اینکه ۱۹ جایگاه سوخت در این شهرستان وجود دارد، تصریح کرد : از این تعداد، ۱۲ جایگاه سوخت مایع و هفت جایگاه دیگر را سی ان جی تشکیل می‌دهد، همچنین برای ارائه خدمات هرچه بهتر به مسافران تابستانی ستاد اسکان مسافران ۵۶ کلاس درس، ۱۲ سوئیت اقامتی در اردوگاه چشمه‌علی و هفت آموزشگاه در نظر گرفته ‌شده است.

وی همچنین برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات، فعال بودن پایگاه‌های مسجد تاریخانه و موزه دامغان، برپایی کلاس‌های آموزشی و صنایع‌دستی در خانه تاریخی ناصر لشکرشامل قلمکاری و نمدمالی را از جمله برنامه‌های اداره میراث فرهنگی شهرستان در ایام تابستان ذکر کرد و اظهار داشت : ایجاد فروشگاه و آموزش صنایع‌دستی، توزیع اقلام تبلیغاتی به گردشگران از طریق ستاد اسکان، جمعیت هلال‌احمر و شهرداری‌ها و راه‌اندازی تورهای گردشگری نیز از مهم‌ترین برنامه های این اداره است.

معاون فرماندار دامغان بابیان اینکه برای ارائه خدمات تابستانی ۱۰ کمیته فرعی شامل ستاد اسکان، امداد و نجات، بهداشت و درمان، امنیتی و انتظامی و تبلیغات و ... تشکیل‌شده است، بیان کرد: سال گذشته شاهد ورود ۱۵۰ گردشگر خارجی بودیم که کاری بی‌نظیر و نشان از موقعیت خوب شهرستان در بخش گردشگری است.

وی با بیان اینکه دامغان دارای ۴۱۰ اثر تاریخی و فرهنگی است، افزود: از این تعداد ۱۱۰ اثر جزء آثار تاریخی ثبت‌شده ملی هستند.

انتهای پیام / ذ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.