از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷ وقف جدید به ارزش ۱۰ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال در شهرستان‌های تایباد و باخرز به ثبت رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ،احمد محمدیان رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های تایباد گفت: موقوفات ثبت شده به منظور ساخت و توسعه مسجد، حسینیه، برگزاری مراسم فرهنگی و مذهبی، ساخت ساختمان آتش نشانی و امور جاری مساجد وقف شده اند.


وی افزود: از این تعداد ۱۱ موقوفه در شهرستان تایباد و ۶ موقوفه نیز در شهرستان باخرز می‌باشد.


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های تایباد گفت: شهرستان مرزی تایباد با جمعیتی بیش از ۱۱۷ هزار نفر، دارای ۴۳۹ موقوفه است که ۲۴۰ مورد از آن‌ها مسجد و حسینیه، ۲۳ موقوفه مربوط به اطعام و تعزیه خوانی حضرت سیدالشهدا (ع) و ۱۷۶ موقوفه شامل ساخت آب انبار و حمام برای استفاده عموم، ساخت حسینیه، هزینه برای ایتام و خیرات است.


محمدیان افزود: همزمان با ماه مبارک رمضان تعداد ۱۳۰ جلد قرآن وقف محافل قرآنی شهرستان تایباد شد، که این وقف‌ها برای توسعه و ترویج فرهنگ قرآن کریم بسیار مؤثر است.


رئیس اوقاف تایباد با اشاره به کمبود‌های وقف در برگزاری مراسم‌های شهرستان گفت: بیشترین وقف‌های شهرستان با اجرای نبات ساخت مسجد است، وقف برای برگزاری مراسم اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، رسیدگی به خانواده‌های بی بضاعت و برطرف کردن برخی مشکلات حوزه اشتغال جوانان از مهمترین نیاز‌های این شهرستان است، که باید خیران نیکوکار به آن توجه بیشتری داشته باشند.


وی افزود: در سال گذشته ۱۵ وقف به ارزش سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شهرستان‌های تایباد و باخرز به ثبت رسید که با توجه به گذشت ۳ ماه از سال اداره مذکور موفق به ثبت ۱۷ وقف در شهرستان شده و این رشد بسیار خوبی است.


کلیه امور مربوط به اوقاف شهرستان‌های تایباد و باخرز بر عهده اداره اوقاف و امور خیریه تایباد می‌باشد.


انتهای پیام// ز.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.