بدنبال انتشار شایعاتی درباره احتمال وقوع حملات تروریستی در پایتخت فیلیپین، اوضاع در مانیل به شدت امنیتی شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه سی سی تی وی، دولت فیلیپین در پی انتشار شایعاتی مبنی بر احتمال وقوع حملات تروریستی در مانیل -پایتخت این کشور- تدابیر امنیتی را تشدید کرد.

اخیرا شایعاتی در فیلیپین منتشر شده است مبنی بر اینکه تروریست‌ها قصد دارند تا اواخر ماه ژوئن، در فرودگاه مانیل خودرو بمبگذاری شده منفجر کنند و در پی انتشار این شایعات، دولت فیلیپین تدابیر امنیتی را در مانیل به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش داده و مراکز ایست و بازرسی در محله‌های پرتردد ایجاد کرده است.

پلیس مانیل اعلام کرد تدابیر امنیتی در این شهر بطور ۲۴ ساعته ادامه خواهد یافت.

منابع خبری اعلام کردند بر اساس خبری که احتمالا از سوی یک پایگاه اینترنتی وابسته به پلیس فیلیپین منتشر شده است گروه شبه‌نظامی موسوم به «گروه مائوته» که در مناطق جنوبی این کشور فعال است و اعلام کرده با گروه داعش همپیمان شده است قصد دارد بزودی اهدافی شامل کلیسا‌ها، فروشگاه‌های زنجیره و بزرگ و مراکز پرتردد را تا قبل از سی‌ام ژوئن هدف قرار دهد.

منابع خبری در فیلیپین همچنین اعلام کردند به نیروهای پلیس این کشور دستور داده شده است که نظارت‌ها در مراکز ایست و بازرسی را تشدید کنند و با نهاد‌ها و سازمان‌های امنیتی همکاری کنند.

علاوه بر هتل‌ها و فرودگاه‌ها در فیلیپین، که اجرای اقدامات امنیتی در آن‌ها تشدید شده است، تدابیر امنیتی در برخی مراکز مانند مراکز خرید هم افزایش یافته است. در مواردی مردم و مراجعه کنندگان به مراکز خرید علاوه بر آنکه باید درون کیف و کوله پشتی‌‌هایشان را به ماموران نشان دهند حتی ممکن است تحت بازرسی بدنی هم قرار بگیرند.

تعداد نیروهای امنیتی در هر بخشی از شهر مانیل افزایش یافته است و به گردشگران در مانیل هم توصیه شده است که مراقب و هوشیار باشند و از سفر‌های غیرضروری و ورود به مناطق خطرناک خودداری کنند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار