نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: سهل انگاری کشاورزان و شدت گرمای هوا، آتش را به جان نخلستان‌های استان خوزستان انداخته است.

نخلستان های خوزستان در آتش سهل انگاری می‌سوزندسید راضی نوری نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: در سال جاری برخی از نخلستان ها و جنگل های استان خوزستان دچار آتش سوزی شده است و با توجه به شرایط آب و هوایی استان، این آتش سوزی ها ادامه خواهد داشت.

وی افزود: اغلب آتش سوزی نخلستان های شهرستان هایی مانند اهواز، شوش و اندیمشک در نتیجه سوزاندن بقایای کشت پس از برداشت محصول کشاورزی توسط کشاورزان این مناطق رخ داده است.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: کشاورزان پس از برداشت محصول کشاورزی، به سوزاندن بقایای کشت و آماده ساختن زمین برای کشت بعدی اقدام می‌کنند و در نتیجه سهل انگاری در خاموش کردن آتش و با توجه به گرمای هوا و وزش بادهای گرم، آتش به سایر نخلستان ها و جنگل های این مناطق سرایت می‌کند.

نوری تاکید کرد: استقرار نیروهای آتش نشانی و عوامل مدیریت بحران در شرایطی که مناطق مختلف استان خوزستان سابقه آتش سوزی های متعدد را در این فصل از سال دارند امری ضروری است؛ زیرا احتمال وقوع آتش سوزی با توجه به استمرار وضعیت آب و هوای گرم این مناطق و سرایت آتش از نخلستان های آسیب دیده وجود دارد.

انتهای پیام/

ضرورت استقرار نیروهای آتش نشانی در نخلستان‌های اهواز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۰۸ تير ۱۳۹۶
عزیزم جنگل کجا بود.زمین کشاورزی خودشونه.اطلاع از چیزی نداری برای خودت نظر نده.
دلت میسوزه با خانواده بیرون میری اشغال هاتو تو طبیعت رها نکن.
دلت میسوزه نگرانی جلوی قطع درختان تو شمال کشور رو بگیر.
دوست گرامی نیمه جنوبی کشور چه جنوب غرب چه جنوب شرق تشریف بیار ببین اب خوردن نیست.
اصلا کشاورزی ممنوع همه زمین ها بایرن.
متاسفانه مسئولین بجای شمال کشور زورش به این استان های محروم میرسه.
اینجا صد هکتار زمین مفت ولی شمال متری زمیناش ارزش داره.
Iran (Islamic Republic of)
عباس از خوزستان
۰۷:۱۶ ۰۸ تير ۱۳۹۶
متاسفانه بی آبی باعث خشک شدن تعداد زیادی از نخیلات خوزستان به ویژه در حوزه مارون که نخیلات شادگان در انتهای آن قرار دارند و همین امر باعث بروز و گسترش سریع آتش سوزی ها میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۹ ۰۸ تير ۱۳۹۶
هم وطنان خودتون به فکرخودتون باشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۰۷ تير ۱۳۹۶
شما ی خبر از اب شرب مردم اهوز . ابادان .خرمشهر .تهیه کنید ببینید دارن چی استفاده می کنن ی روز نیسان اب فروش نیاد همه بشکه به دست دنبال اب میگردن سهل انگاری فکر نکنم !! تبعیض کمر مردم شکسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۰۷ تير ۱۳۹۶
چرا وزارت اطلاعات جلوی این آتش سوزی های عمدی را در سراسر کشور نمیگیرد؟

جرم سوزاندن جنگل و مرتع چه به صورت عمد و چه به صورت سهوی در قانون باید بسیار سنگین درنظر گرفته شود و مجرمان آن سریعا به اشد مجازات محکوم شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۰۸ تير ۱۳۹۶
درست میشه
نگران نباش
آخرین اخبار