مبادا گول زر و زيور و هيئت آراسته دنيا را بخوريد ؛ اين مارخوش خط و خال در درونش زهرى هلاك‏ كننده دارد .

اگر در باتلاق دنيا افتاديد ،ديگر رهايى از آن محال استبه گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حسين‏على‌سبيلى سال 1345 در خانواده‏ اى مذهبى به دنيا آمد و دوران ابتدايى را در دبستان شهيد ناصر فكرى گذراند و پس از دوران ابتدايى به علت مشكلات اقتصادى خانواده ، مشغول كارگرى و قاليبافى شد .

حسين‏على از اخلاقى خوب و با تواضع برخوردار بود و معاشرتش با دوستان ونزديكان زبانزد عموم بود .دوران نوجوانى او مصادف با سرنگونى رژيم منحوس پهلوى بود و با اين‏كه نوجوان بود ، در مبارزه با رژيم پهلوى هيچ ترس و هراسى به خود راه نمى ‏داد و در راهپيمايى‏ ها و تظاهرات عليه رژيم شركت فعال داشت .
وقتى كه جنگ تحميلى عراق عليه ايران آغاز شد او سن كمى داشت ولى روح بزرگش آرام و قرار نمى‏ گرفت و به دنبال ثبت ‏نام براى اعزام به جبهه بود كه چندمرتبه به سپاه و بسيج مراجعه كرد ولى موفق نشد .
حدود يك سال از شروع جنگ گذشته بود كه با فشار زياد به مسئولين ثبت ‏نام اعزام به جبهه ، توانست ثبت ‏نام كند و براى اولين بار به اهواز اعزام شد كه مدت سه ماه در اهواز بود و پس از بازگشت ، به علت نياز منطقه محروم سيستان وبلوچستان ، به آن ديار اعزام گرديد .

اين مأموريت هم سه ماه طول كشيد و سپس به كردستان عزيمت كرد و موفق به شركت در عمليات والفجر 4 شد و در اعزام بعدى در عمليات خيبر شركت كرد كه در اين عمليات از ناحيه پا مجروح شد .

پس از بهبودى به ‏عنوان سرباز سپاه به لشكر 14 امام حسين علیه السلام در منطقه جنوب مراجعه و در واحد پدافند هوايى مشغول خدمت گرديد و در عمليات بدر شركت نمود و در اين عمليات نيز بر اثر شليك گلوله ‏هاى بالگرد دشمن بعثى از ناحيه سينه مجروح و به اصفهان انتقال يافت .
حسين‏على پس از بهبودى نسبى براى آخرين بار به جنوب اعزام تا بالاخره درتاريخ 11/12/1364 در عمليات پيروزمند والفجر 8 (فاو عراق) به درجه رفيع شهادت ؛ همان آرزويى كه از نوجوانى دنبالش بود ، نايل آمد .


فرازى از وصيت‏نامه شهيد حسين‏على سبيلى

خداوندا ، از تو مى ‏خواهم تا مرا نيامرزيدى از اين دنياى فانى نبرى و آن‏گاهشهادت در راهت را كه خاص بندگان مخلص توست به من ارزانى دار . اميدوارم درقيامت شرمنده شهدا نباشم .

امت شهيدپرور ايران اسلامى ،پيرو امام و دستورها و رهنمودهاى پيامبرگونه‏ اش باشيد .

كسانى كه مى‏ گفتيد : اى كاش ، در زمان امام حسين علیه السلام بوديم و سر و جان مى‏ باختيم ، الآن نواده حسين علیه السلام به شما دستور جهاد در راه خدا ورفتن به ميدان نبرد مى ‏دهد و راه هرگونه كناره‏ گيرى از خيمه و جنگ را بر شمامسدود نموده ؛ الآن موقع امتحان است ، باشد كه از اين آزمايش سرافراز بيرون آييد ، به حرف‏هايى كه مى‏ زديد جامه عمل بپوشانيد و شعار ندهيد ، عمل كنيد .

دوستان عزيزم ، مبادا گول زر و زيور و هيئت آراسته دنيا را بخوريد ؛ اين مارخوش خط و خال در درونش زهرى هلاك‏ كننده دارد . اگر در باتلاق دنيا افتاديد ،ديگر رهايى از آن محال است . به گفته رسول اكرم صلى ‏الله‏ عليه ‏و ‏آله : «دنيا جاى گذر است ، نه ماندن» مبادا شمع‏ هاى سوخته را و يوسفان گم گشته و گل‏هاى پرپر را از ياد ببريد .

والسلام .
حسين‏على سبيلى
تاریخ ارسال: 1391/3/4

روحش شاد و یادش گرامی 

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار