قائدرحمت گفت: ۱۰درصد کل تولیدات کشاورزی استان لرستان در شهرستان دورود به دست می‌آید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛  قائدرحمت، مدیر جهاد کشاورزی دورود، گفت: شهرستان دورود یکی از تولیدکنندگان برتر گندم در لرستان است.


وی افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال ۴۰ هزار تن محصول گندم در شهرستان دورود برداشت شود و این در حالی است که ۱۰ درصد کل تولیدات لرستان در شهرستان دورود به دست می‌آید.


مدیر جهادکشاورزی شهرستان دورود گفت: در مجموع ۴۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی لرستان در شهرستان دورود وجود دارد که ۲۲هزار هکتار از آن به صورت آبی و ۲۰ هزار و۵۰۰ هکتار از آن به صورت دیم کشت می‌شود.

پیش‌بینی برداشت ۴۰ هزار تن گندم از مزارع دورود


قائدرحمت افزود: ۴.۷ کل اراضی لرستان نیز در شهرستان دورود وجود دارد و امسال نیز ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از این اراضی زیر کشت گندم بود.


وی در ادامه گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از این مزارع به صورت آبی و مابقی نیز به صورت دیم کشت شد و پیش‌بینی می‌شود امسال ۴۰ هزار تن گندم از مزارع زیر کشت‌گندم این شهرستان برداشت شود.


قائدرحمت در رابطه با خرید گندم تولید شده در این شهرستان، گفت: سه کمیسیون خرید در شهرستان دورود دایر کرده‌ایم تا محصولات تولیدی کشاورزان را تحویل بگیرد و لذا از نظر خرید گندم در این شهرستان مشکلی نداریم.

انتهای پیام / د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.