همایش ملی خانواده و ارتقاء سلامت روانی اجتماعی در سرسرای اجتماعات شهید علی محمدی دانشگاه رازی برگزار شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛الهیاری رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: در برنامه ششم توسعه در ذیل سیاست های حوزه سلامت ارائه آموزش و مشاوره به افراد پیش بینی شده و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره هم مسئولیت ارائه این آموزش ها را بر عهده دارد

او با بیان اینکه وجود یک روانشناس و مشاور در کنار هر خانواده یک ضرورت است، افزود: سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در پی همین نیاز مردم تشکیل شده و برای ارائه مشاوره های تخصصی و راهگشا فعالیت می کند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از بیماری های جسمی منشأ مشکلات روحی دارد، گفت: تاکید مقام معظم رهبری در نهادینه شدن بهره گیری از روان شناسان و مشاوران در جامعه است و ایشان فرمودند که مراجعه به روان شناس و مشاور برای خانواده ضرورت است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب روانشناسان و مشاوران امانت دار اسرار مردم هستند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با اشاره به تلاش برای اجرای طرح مشاور خانواده در کشور گفت: روانشناسی بشتر در خدمت ارتقاء سلامت است و شاید ۱۰ درصد از کار روان شناسی مداخله باشد.

الهیاری با بیان اینکه حجم استرس در جامعه ما بالاست، گفت: بر اساس تحقیقی که یکی از موسسات خارجی در سال ۲۰۱۷ بعمل آورد ایرانیان رتبه اول را در بحث عصباینت دارند

همچنین در این همایش علیرضا ابوالفضلی رئیس مرکز مطالعات و پژوهشهای طب اسلامی نیز طی سخنانی اظهار داشت: خوشبختانه اکنون الگوی خانواده ایرانی به عنوان یک برند در سطح جهان و عرصه بین‌المللی مطرح است.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های طب اسلامی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات مطرح در سطح جهانی توجه به بعد جسمانی و غفلت از بعد روحی انسان است گفت: اکنون باید توجه اصلی روانشناسان به بعد روحی شخصیت انسان باشد و متاسفانه اکنون در هیچ جای دنیا یک پایگاه اطلاع‌رسانی غذای روحی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اکنون 70 درصد سلامت انسان وابسته به سلامت روح است بیان کرد: اگر روح تحت شعاع آسیب‌های مختلفی قرار بگیرد جسم بشر نیز تخریب می‌شود و زمانی که روح انسان با رعایت ویژگی‌های اخلاقی و دینی از جمله خوشبینی، خوش‌اخلاقی، عدم قضاوت بیجا، ترک دروغ، پرهیز از غیبت و سایر رذائل اخلاقی عجین شود سلامت جسم نیز تأمین خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از ضعف‌های بزرگ نظام آموزشی کشور غفلت از برگزاری و آموزش کلاسهای مهارت آموزی در ابعاد مختلف زندگی برای نوجوانان، جوانان، زنان و مردان است عنوان کرد: از اتفاقات ناخوشایند به وجود آمده در کشور اکنون بالارفتن سن ازدواج در بین خانواده‌ها، کاهش سطح مهارت آموزی در بین افراد، افزایش توجه به سبک زندگی رفاهی و غربگرایی و افزایش توجه به مدرک‌گرایی می‌توان نام برد.

 انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.