کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: پاکسازی موصل از تروریست‌های تکفیری با استفاده از ظرفیت‌های داخلی عراق صورت گرفت‌‌.

تشر امریکایی ها نمی تواند جلوی پیشروی ارتش سوریه را بگیرد/ پاکسازی استان موصل بااستفاده از ظرفیت های داخلی عراق صورت گرفت"سعدالله زارعی" کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با  خبرنگار خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون آزاد سازی موصل، اظهارداشت: پیش از این هم اعلام شده بود که طی روزهای آینده استان موصل به طور کامل پاکسازی خواهد شد‌ و به حضور تروریست‌های تکفیری در این استان پایان داده می شود.

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه تلاش برای پاکسازی موصل از ۲۶ مهر سال گذشته آغاز شد و امروز ۸ تیرماه به پایان رسید، ادامه داد: این پاکسازی با استفاده از ظرفیت‌های داخلی عراق صورت گرفت‌‌.

وی افزود: این پیروزی، پیروزی ملت عراق بر تروریسم است که توانست خط دفاعی را در مقابل تروریست‌ها تشکیل دهد و با یک برنامه ریزی دقیق و مستمر به این موفقیت بزرگ نائل شود.

زارعی تاکید کرد: آنچه که در موصل اتفاق افتاد، اراده یک ملت علیه تروریسمی است که توسط کشورهای مختلف حمایت می شود.

این کارشناس مسائل غرب آسیا همچنین با اشاره به ادعای امریکایی ها مبنی بر استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی علیه تروریست‌های تکفیری، گفت: امریکایی ها از موضوعی خبر می دهند که در طراحی آن هستند و این نسبت را به دولت سوریه می‌دهند که بار روانی این موضوع را از دوش خود بردارند و زمینه اجتماعی را برای حملات بیشتر علیه ارتش سوریه فراهم کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه احتمال حمله گسترده توسط امریکا به سوریه وجود دارد، خاطر نشان کرد: این احتمال وجود دارد که امریکا حملاتش را علیه ارتش سوریه تشدید کند اما بعید است که به نتیجه برسد چراکه ارتش سوریه مصمم است که این کشور را از وجود تروریست های تکفیری پاکسازی کند.

انتهای پیام/

 پاکسازی موصل پیروزی ملت عراق بر تروریسم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار