بیشتر افرادی که در عرصه سینمای کودک فعالیت می‌کنند، درکی از فضای کودک امروز ندارند.

مهدی گلستانهمهدی گلستانه تهیه‌کننده و کارگردان سینما، در خصوص دلایل و عوامل موثر در بهبود روند کیفی سینمای کودک و چرایی و چگونگی تحقق این اتفاق، به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: امروزه داده های مختلفی در سطح دنیا برای کودک مطرح می‌شود و واقعا سطح کیفی کارهای کودک داخل کشور با آنها قابل قیاس نیست. به همین دلیل باید راهکاری پیدا کنیم و این راهکار چیزی بجز رشد کیفی آثارمان نخواهد بود.

وی افزود: امروزه با توجه به دسترسی آسان کودکان به وسایلی چون تبلت، موبایل و کارتون‌های روز دنیا شاید خیلی منطقی نباشد که آنها درگیر فیلم‌های سطحی و معمولی خودمان در حوزه کودک باشند.

این تهیه‌کننده اظهار داشت: ما در اولین فرصت فیلم‌هایی به نام کودک و برای بزرگسال می‌سازیم! این در صورتی است که آنچه در سینمای کودک ساخته می‌شود، فیلم‌های متفاوتی است و قطعا آنچه روزی با فضای فرهنگی آموزشی تولید می‌شد؛ هم‌اکنون مورد استقبال واقع نمی‌شود.

گلستانه در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه وضعیت سینمای کودک ما نامناسب است، تصریح کرد: به نظر می‌رسد که این حوزه از سینمای کشورمان به کما رفته و چند روز دیگر هم خبر مرگش را می‌دهند.

وی افزود: ما اصلا ذائقه کودک را در نظر نمی‌گیریم. بیشتر افرادی که در عرصه سینمای کودک فعالیت می‌کنند، درکی از فضای کودک امروز ندارند و گویی کودکی در اطراف و پیرامون آنها نیست.

این کارگردان گفت: هم‌اکنون ما شاهد تولید یک فیلم کودک در سال هستیم و قاعدتا خانواده‌ها ترجیح می‌دهند فیلم کودک را در سبد فرهنگی خود جای بدهند. همانطور که هر زمانی که فیلم سینمایی "کلاه قرمزی" ساخته می‌شود از آن استقبال می‌کنند.

گلستانه از «شهر موشها» به عنوان یک فیلم موفق در جذب مخاطب یاد کرد و اظهار داشت: ما به غیر از این دو فیلم عروسکی و دوست‌داشتنی، فیلمی خلق نکردیم و فضاهای فانتزی‌مان نیز به اندازه‌ای لوس و به درد نخور هستند که هیچ کسی آنها را نگاه نمی‌کند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که ذائقه کودک را فضای فرهنگی کشوری که در آن زندگی می‌کنیم، تعیین می‌کند و ما به عنوان مثال نمی‌توانیم به زور از سینمای فرانسه بخواهیم که برای کودکان مان فیلم بسازد. ولی از بی‌آزمودگی به اینجا رسیدیم که فرزندانمان کارتون‌های کشورهای دیگر را بیشتر نگاه می‌کنند و اگر ما در اینجا به فضای با‌ کیفیتی برسیم، قطعا می‌توانیم محصولات داخلی را به خورد مخاطب بدهیم.

تهیه‌کننده سریال عاشقانه خاطرنشان کرد: تعامل میان کشورها شاید فقط در بخش کیفی به ما کمک می‌کند اما در خصوص فضای داستانی و آن چیزی که ذائقه کودکان است، نمی‌توان کاری کرد.

 

انتهای پیام/

 

انتقاد تهیه کننده سریال عاشقانه از سینمای کودک و نوجوان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار