یک ترانه سرا گفت: فضای مجازی نه تنها برای حرفه‌ای‌ها مفید است، بلکه برای آدم‌هایی هم که چیزی بلد نیستند، فایده دارد.

نیلوفر لاری پورنیلوفر لاری‌پور ترانه سرا، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص تاثیر فضای مجازی بر ترانه گفت: فضای مجازی نه تنها برای حرفه‌ای ها مفید است، بلکه برای آدم‌هایی هم که چیزی بلد نیستند، فایده دارد. اتفاقا از این جهت برای ترانه سراهای شناخته شده مفید است؛ چون می توانند حداقل فضایی برای ارائه کارهایشان داشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر تعداد کسانی که خود را ترانه سرا می دانند، در فضای مجازی بسیار زیاد است و تعدادی از آنها موقعیتی هم برای خودشان ساخته اند. این افراد عملا روز به روز کیفیت ترانه را چه در اینستاگرام و چه تک آهنگ و آلبوم پایین می آورند.

این ترانه سرا به سوءاستفاده ها در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: بعضی اتفاق ها در فضای مجازی مثل اینستاگرام باعث توفیق شخص می‌شود؛ هرچند آن توفیق کاذب باشد. برای مثال ممکن است یک شعر، ترانه، تصویر و کلیپ از طرف مردم دیده شود اما غیر حرفه ای باشد. بنابراین این فضا، به عده ای که دسترسی به خواننده ندارند فرصت می دهد که با چسباندن یک لیبل ترانه سرا در بیوگرافی، خودشان را شاعر یا ترانه سرا بنامند. با وجود اینکه حتی یک ترانه منتشر شده ندارند و در شعر آنها خمیرمایه شعر وجود ندارد و بسیاری از آنان از روی شعر های دیگران کپی برداری ضعیفی می کنند.

لاری پور تصریح کرد: در فضای مجازی جنس بد و خوب عرضه می شود. مخاطبی که اهل ادبیات است، خوب و بد را تشخیص می دهد و می داند کدام را انتخاب کند. بعضی از این ترانه ها بازخورد آنچنانی ندارند. صرفا با چند لایک فراموش می شوند. رابطه ها، باج دادن ها، تحمل کردن تحقیر و البته نداشتن شأن و شخصیت و واگذاری ترانه به هر قیمتی، خیلی ها را ترانه سرا کرده است.

 

انتهای پیام/

 

تاثیر فضای مجازی بر ارزیابی مخاطب از کیفیت ترانه شاعران

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار