عضو کمیسیون حقوقی و قضایی، نامه دبیر کل سازمان ملل برای آزادی برخی محکومان امنیتی ایران را دخالت آشکار در امور حقوقی و امنیتی کشورمان دانست.

فشار آمریکا به گوترش برای آزادی نمازی/ نمازی گنجینه اسرار دشمن است«ابوالفضل ابوترابی» عضو کمیسیون حقوقی و قضایی در گفت‌وگو با  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با اخبار منتشر شده مبنی بر نامه دبیر کل سازمان ملل به برخی مسئولان ایران برای آزادی چند تن از محکومان امنیتی در کشورمان؛ اظهار داشت: از لحاظ حقوقی هیچ کشور و نهادی حق دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

وی با تاکید بر اینکه قوانین داخلی ما بر قوانین بین‌المللی حاکم است، گفت: طبق قوانین داخلی ما هر فرد و گروهی در هر نقطه‌ای از دنیا علیه جمهوری اسلامی ایران اقدامی انجام دهد، محل رسیدگی و تحلیل جرم کشور ما است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به اینکه نمازی‌ها تابعیت ایرانی هم دارند، متذکر شد: باقر و سیامک نمازی علیه جمهوری اسلامی ایران اقدام کرده‌اند و ایران مسئول پیگیری پرونده آنان و تعیین تکلیفشان است.

ابوترابی تصریح کرد: نامه گوترش دبیر کل سازمان ملل به مسئولان ما با فشار آمریکا بوده و نشان‌دهنده آن است که باقر و سیامک نمازی، گنجینه اسرار دشمن و برای آنان بسیار ارزشمند هستند.

وی ضمن تقدیر از اقدام ارزشمند اطلاعات سپاه به جهت دستگیری جیسون رضاییان خاطرنشان کرد: همان طور که مبادله جیسون رضاییان به جهت ورود 7.1 میلیارد دلار ارز قابل توجه از آمریکا به ایران برگ برنده‌ای برای ما بود، در رابطه با جاسوسانی چون نمازی هم قوانین داخلی ایران تصمیم‌گیری می‌کند.

شایان ذکر است که شعبه 15 دادگاه انقلاب چندی پیش سیامک و باقر نمازی را به جرم همکاری با دولت آمریکا به 10 سال حبس محکوم کرد.


انتهای پیام/

هیچ کشور و نهادی حق دخالت در امور داخلی ایران را ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار