شیراز؛

صدور کیفرخواست متهمان پرونده شهرداری و شورای شهر آباده

دادستان آباده از صدور کیفرخواست متهمان پرونده شهرداری و شورای شهر این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد مهدی جمالی دادستان آباده با اشاره به برخی تخلف‌های صورت گرفته در شهرداری و شورای اسلامی این شهر در سال ۹۵، بررسی قضایی این تخلفات را یکی از پرونده‌های مهم قضایی این شهرستان دانست و گفت: کیفرخواست متهمان این پرونده صادر شده است.


جمالی افزود: این پرونده در شعبه ۱۰۱ دادگاه امور کیفری ۲ شیراز در حال بررسی است.


وی ادامه داد: علاوه بر این در پرونده املاک شهر آباده نیز ورود کردیم و در برخی موارد، بدون وجود شاکی در حال بررسی پلاک‌های ثبتی هستیم و در صورت بروز تخلف با متخلفان برخورد می‌شود.


جمالی با بیان اینکه اولویت اول دادگستری برخورد با دانه درشت‌ها است، بیان کرد: جلوگیری از تصرف اراضی در سطح شهرستان مورد توجه جدی دادگستری است.


وی اظهار داشت: در این راستا با برخی متهمانی از این دست که قبلا با آن‌ها برخوردی نشده بود، در چارچوب قانون برخورد قضایی شد و این موضوع سبب شده است که اعتماد مردم به دادگستری بیشتر شود.


دادستان آباده گفت: تعداد پرونده‌های وارده در حوزه قضایی شهرستان در حوزه دادگاه بیش از ۹ هزار پرونده و در دادسرا بیش از هفت هزار و ۸۰۰ پرونده است.


جمالی افزود: پنج هزار و ۶۴ پرونده پارسال در شورای حل اختلاف آباده بررسی شده است که از این تعداد، ۹۲۱ پرونده به صلح و سازش منجر شده است.


دادستان آباده بیشترین آمار وقوع جرم در این شهرستان را ناشی از ضرب و جرح، توهین، تصادف و سرقت دانست و بیان کرد: ستاد پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان آباده فعال است.


وی اظهار کرد: دادسرای آباده از نظر عملکردی در سال گذشته مقام دوم را در استان فارس را کسب کرد و از نظر تعداد پرونده به ازای هر قاضی در استان رتبه ششم را داریم.


جمالی درباره آمار روزه خواری در این شهرستان در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: در رمضان امسال با همکاری اتاق اصناف صنف‌های متخلف شناسایی و پلمپ شدند و ۱۵ فقره پرونده روزه خواری در دادگستری شهرستان تشکیل شد.


وی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، ادامه داد: چهار پرونده تخلف انتخاباتی در سطح این شهرستان تشکیل شد که حکم همگی آن‌ها صادر شده است.


دادستان آباده در خصوص آمار طلاق و راه‌های پیشگیری و معرفی عوامل طلاق در شهرستان تصریح کرد: پارسال ۱۹۹ مورد طلاق در سطح شهرستان به ثبت رسیده که زنگ خطری برای مسئولان است که به طور جدی پیگیر بررسی و رفع علل باشند.
شهرستان آباده در فاصله ۲۷۶ کیلومتری از شهر شیراز واقع شده است.
انتهای پیام/ر

کیفرخواست آمران حمله به علی مطهری در شیراز صادر شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار