بیش از 70درصد گل های محمدی کشت شده در شهرستان بردسیر توسط کارخانه های همان منطقه فراوری و30درصد مابقی در خارج از منطقه فراوری می شوند .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،محمدرضا فتوت معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان امروز در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره گل محمدی بردسیر در سایت گردشگری لاله زار گفت :  گل های محمدی منطقه لاله زار به دلیل ارگانیک بودن بی نظیر هستند.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره های مختلف در مناطق با هدف شکرگزاری از نعمات الهی و همچنین ارائه آموزش های مختلف برگزار می شود .
فرماندار بردسیر نیز گفت: طی یک سال اخیر 2 کارخانه گلابگیری در این شهرستان افتتاح شده و با هماهنگی بین واحدهای خصوصی و غیره کشت گل محمدی در این منطقه توسعه داشته است.
مجید نجف پور افزود: امسال جشنواره سراسری موسیقی نواحی با جشنواره گل محمدی در شهرستان بردسیر به طور همزمان برگزار شد.
وی گفت: این جشنواره با هدف شناساندن و معرفی پتانسیل های بالقوه شهرستان بردسیر از 10 سال گذشته تاکنون در محل سایت گردشگری لاله زار برگزار می شود.
یازدهمین جشنواره گل محمدی بردسیر با اجرای موسیقی پاپ و سنتی، استندآپ، کوهنوردی عمومی، قایقرانی، ماهیگیری، پرواز پاراگلایدر، اجرای مسابقات ورزشی، نمایشگاه صنایع دستی، برپایی سیاه چادرهای عشایری و اقامت در خانه های روستایی و بوم گردی از 6 تا 9 تیرماه در محل سایت گردشگری لاله زار برگزار شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار