سهل انگاری 4 هزار اصله درخت جنگلی سیرجان را سوزاند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: 100 هکتار از درختان جنگلی شهرستان سیرجان شامل 4هزار اصله درخت براثر سهل انگاری گردشگران در آتش سوخت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، مهدی رجبی زاده افزود: حریق در منطقه جنگلی چاه زار بخش گلستان از توابع شهرستان سیرجان به علت بی احتیاطی گردشگران منطقه روی داد که به علت پوشش گیاهی غنی این منطقه در مدت زمان کوتاهی پهنه وسیعی از جنگل شامل درختان چند ساله را فرا گرفت و تلاش ماموران پاسگاه های ویژه منابع طبیعی شهرستان های سیرجان و بافت به علت کوهستانی و سخت گذر بودن منطقه بی نتیجه می ماند.

وی تصریح کرد: بعد از پیگیری های فراوان و مذاکره با ستاد بحران استانداری کرمان، اعزام نیرو و امکانات از طریق فرمانداری ها به منطقه مورد نظر در سیرجان افزایش می یابد و حریق پس حدود هشت ساعت در این منطقه اطفاء می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان، مساحت منطقه دچار حریق شده در مراتع و جنگلهای سیرجان را بیش از 100 هکتار و درختان جنگلی سوخته شده را حدود چهار هزار اصله اعلام کرد.

وی تصریح کرد : دیروز چهار مورد دیگر آتش سوزی در مناطق  روستای سرقوچان منطقه پلنگ آباد از توابع بافت، و سوختن 4هکتار مراتع و جنگل ودر منطقه دریجان شهرستان بم، منطقه قلعه عسکر شهرستان بردسیر و منطقه هفت چنار شهرستان کرمان روی داده که  با حضور به موقع نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی، خسارت چندانی به عرصه های منابع طبیعی وارد نشده است.

انتهای پیام/ی

4 هزار اصله درخت در آتش سوخت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.