راه اندازی موزه‌های تخصصی در فارس الزامی است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهدی نجفی سرپرست امور موزه‌ها در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با اشاره به راه اندازی موزه‌های تخصصی در این استان گفت: برای رسیدن فارس به توسعه پایدار گردشگری باید به مقوله تعداد و تنوع موزه‌ها در این استان توجه شود.

وی با بیان اینکه همه شهرستان‌های فارس فرصت مناسبی برای ایجاد ۲ تا ۳ موزه تخصصی را دارند، افزود: تاکنون اقدامی در این رابطه انجام نشده، و از سرمایه گذاران حوزه فرهنگی و گردشگری درخواست می‌شود در این مقوله سرمایه گذاری کنند.

سرپرست امور موزه‌های استان فارس تصریح کرد: زمانی در فارس ۲ هزار و  ۳۰۰ نوع دستبافت داری وجود داشت و در حال حاضر کمتر از ۳۰ نوع باقی مانده که راه ماندگاری این آثار فرهنگی، ایجاد موزه تخصصی است.

وی اضافه کرد: تاکنون ۲۵ موزه در سراسر فارس فعال بوده، و امید است، با سرمایه گذاری در بخش خصوصیۀ، امسال، افزایش چشمگیری داشته باشد.

سرپرست امور موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با اشاره به اقلام موزه‌ای در عمارت کلاه فرنگی شیراز اظهار کرد: این عمارت در سال ۱۳۱۶ به عنوان نخستین موزه کشور و با نمایش یک هزار و ۸۸ قلم شیء تاریخی راه اندازی شد که در حال حاضر ۲۰ هزار قلم شی ء. تاریخی در این موزه تخصصی وجود دارد.

انتهای پیام/ن

 توجه به راه اندازی موزه های تخصصی و توسعه گردشگری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار