معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس گفت: برای رفع معضل حاشیه نشینی در فارس نیاز به چاره اندیشی است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احمد رحمانیان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس گفت: با توجه به رخ دادن انواع بزهکاری و جرایم در مناطق حاشیه نشین نیاز به یک راه کار اساسی است.


وی بابیان اینکه توزیع مواد مخدر و جرایمی که منجر به فروپاشی بنیان خانواده می شود که اغلب از مناطق حاشیه نشین شروع و به دیگر مناطق گسترش می یابد افزود: حاشیه نشینی در شیراز و دیگر شهرها و برخی مناطق استان فارس دیده می شود که ایجاد اشتغال در روستاها می تواند معضل حاشیه نشینی را رفع کند.


رحمانیان با اشاره به اینکه حاشیه نشینان معمولا اراضی دولتی و ملی را تصرف می کنند و برای امرار معیشت و گذران زندگی ممکن است هر نوع بزهکاری را مرتکب شوند، ادامه داد: برای توانمند سازی مناطق حاشیه در شیراز و شهرهای بزرگ استان تلاش هایی از جمله برگزاری کلاس های آموزشی توجیهی تا نظارت و کنترل انجام شده تا حاشیه ای شکل نگیرد و مهاجرت ها با افزایش کار و تولید در روستاها کاهش یابد.


وی اظهار کرد: پیشگیری از وقوع جرم یک وظیفه همگانی است و تنها بر عهده دستگاه قضایی یا انتظامی نیست، همه باید دراین زمینه احساس مسئولیت و وظیفه کنند، قانون همه دستگاه های اجرایی را موظف کرده است تا 10 درصد از اعتبارات و بودجه خود را باید سالانه در زمینه پیشگیری و کاهش جرایم هزینه کنند.


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس تصریح کرد: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه سالانه باید 25 درصد از حجم تخلفات و جرایم در حوزه مناطق حاشیه ای کاهش یابد.
انتهای پیام/ر

رفع معضل حاشیه نشینی در مناطق فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار