مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از راه اندازی ۸ مرکز یادگیری محلی درسال جاری دراستان خبردادوگفت: تعداد مراکز یادگیری محلی استان به ۱۱ مرکز افزایش می یابد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛رشید قربانی امروز در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی استان که در سالن شهدای گمنام استانداری تشکیل شد، گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۳۳۵ نفر در استان مسئولیت آموزش به ۱۸ هزار نفر ازسوادآموزان استان برعهده داشتند.

وی افزود : از تعداد مذکور ۱۹۳ نفر را معلمان و پرسنل رسمی اداره کل آموزش و پرورش استان تشکیل دادند و دو هزار و ۱۴۲ نفر هم افراد آزاد بودند که بدین گونه برای آنها اشتغال نسبی ایجاد شده بود.

قربانی بیان کرد: ۷۰ نفر از این آموزش دهندگان دارای مدرک فوق لیسانس وبالاتر، هزار و ۲۱ نفر لیسانس، ۸۴۰ نفر هم فوق دیپلم ودیپلم بودند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: در راستای سیاست ها واهداف تعیین شده در حوزه معاونت سوادآموزی، امسال ایجاد مراکز یادگیری محلی دراستان به طور جدی تر و ویژه تری مورد توجه قرار می گیرد.

قربانی با اشاره به راه اندازی سه مرکز یادگیری محلی در سال ۹۵ دراستان، اضافه کرد: امسال هم برنامه ریزی کردیم هشت مرکز دیگر در سطح شهرستان های استان راه اندازی کنیم.

وی عنوان کرد: در گروه سنی ۶ تا ۳۰ سال، نرخ باسوادی در استان ۱.۵ تا ۲ درصد از میانگین کشوری بالاتر، از ۳۵ تا ۴۰ سال برابر متوسط کشوری و از ۴۰ سال به بالا کمتر از میانگین کشوری است.

وی بیان کرد: برآورد ما این است حداکثر ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر بی سواد بین ۱۰ تا ۴۹ سال در استان داریم که از این تعداد،۲،۳ درصد زیر ۳۰ سال و حدود ۷،۸ درصد هم ۳۰ تا ۴۰ سال  هستند و ۸۵ تا ۹۰ درصد از بی سوادان استان هم در گروه سنی ۴۰ تا ۴۹ سال قرار دارند.

 انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.