نیروی دریایی روسیه اعلام کرد این کشور ­قصد دارد تا پیش از سال 2025 میلادی زیردریایی نسل پنجم خود را بسازد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس؛ دریاسالار ویکتور بورسوک جانشین فرماندهی نیروی دریایی روسیه اعلام کرد این کشور قصد دارد براساس برنامه تسلیحاتی سال 2025 خود، توسعه و ساخت زیردریایی های نسل پنجم را در دستور کار قرار دهد.


بورسوک در پاسخ به سوالی در رابطه با برنامه نیروی دریایی روسیه درباره ساخت این زیردریایی ها گفت «توسعه زیردریایی های نسل پنجم بدون شک به زودی شروع خواهد شد.»


ایگور پونوماروف معاون شرکت کشتی سازی نظامی روسیه پیشتر به خبرگزاری ایتارتاس گفته بود این کشور طرح بسیار پیشرفته ای را برای توسعه زیردریایی غیرهسته ای نسل پنجم شروع کرده است و در عین حال مذاکرات مربوط به بخش های فنی این پروژه هنوز ادامه دارد.


دریاسالار الکساندر فدوتنکوف از مقامات بلندپایه نیروی دریایی روسیه گفت زیردریایی های جدید در ناوگان های شمالی و دریای بالتیک نیروی دریایی روسیه به کار گرفته خواهند شد. در حال حاضر دو زیردریایی غیرهسته ای کلاس وارشاویانکا و کلاس کیلو برای نیروی دریایی روسیه ساخته می شوند. 


زیردریایی نسل پنجم هسته ای کلاس هاسکی نیز در حال ساخت است. یک منبع مطلع در شرکت کشتی سازی نظامی روسیه اعلام کرد کار ساخت این زیردریایی احتمالا تا دو سال آینده به پایان خواهد رسید. 


چندین فروند زیردریایی چندمنظوره نسل چهارم کلاس یاسن (Yasen) و کلاس بوری (Borei) نیز در حال حاضر در روسیه مراحل ساخت خود را می گذرانند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار