وکیل طارمی: مهدی شاید بعد از جام جهانی برود

عبدالصمد ابراهیمی گفت: مهدی از پرسپولیس جدا نمی شود و به نظر من بهتر است وی بعد از جام جهانی به فکر جدایی از این تیم باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در حالی که حرف و حدیث های مختلف درباره مهدی طارمی  در مورد جدایی اش از پرسپولیس شنیده می شود اما عبدالصمد ابراهیمی تمام شایعات مربوط به این بازیکن رد کرد.
 
ابراهییمی درباره وضعیت طارمی  توضیحاتی ارائه کرد که از نظر خواهیم گذراند.

توافقات با رفتن طارمی به ترکیه مسکوت ماند

  شايد بهتر باشد به يكسال قبل برگرديم . به روزی كه طارمی به باشگاه رفت و مذاكره كرد اما بعد روانه تركيه شد. آن روز يكی از موضوعاتی كه محل بحث در مذاكره با پرسپوليس بود مدت قرارداد بود. طاهری روی قرارداد دوساله تاكيد داشت كه در آن بند فسخ مشخص و مبلغی تعيين شود و طارمی روی قرارداد يكساله نظر داشت. نظر سرپرست باشگاه پرسپولیس  روی بند فسخ يك ميليون دلاری و طارمی پانصد هزار دلار را پیشنهاد داد.  بعد تا حدودی عدد هفتصد هزار دلاری توافق شد كه به هر حال با رفتن طارمی به تركيه همه توافقات مسكوت ماند.

قرارداد طارمی بعد از جام حذفی کسر شد

روزی كه قرار بود طارمی برگردد باشگاه قراردادی دو ساله را تنظيم كرد كه شروط جديدی در آن بود.حق فسخ يكطرفه برای باشگاه در هر زمان، كسر درصدهای مشخص از قرارداد در صورت قهرماني نشدن در ليگ برتر و جام حذفی يا اينكه باشگاه هر زمان بازيكن را در ليست مازاد قرار بدهد فقط تا همان زمان بايد مبلغ قرارداد را بپردازد. طارمی در مذاكره طاهری همه اين شروط را پذيرفت و فقط بحث بر سر تعيين مبلغ ترانسفر  بود كه  طاهری گفت در حال حاضر برگرد مبلغ حق فسخ را هم مشخص مي كنيم. همين قول شفاهی مطرح شد و طارمی برگشت وتيم هم قهرمان ليگ شد. جام حذفي هم با وجودی كه طارمی و ملی پوشان نبودند ، حذف شديم اما  بنا به مفاد قرارداد بايد از مبلغ قرارداد كسر می شد و اعتراضی هم نبود چون بر اساس توافقات عمل می شد.

هیئت مدیره مبلغ رضایت نامه طارمی را 4 میلیارد تومان اعلام کرد

بعد از پايان بازی ها طارمی به طاهری گفت مبلغ ترانسفر را اعلام كنيد و سرپرست باشگاه پرسپولیس هم گفت من حرفی بزنم سر حرفم هستم اما برای تعيين مبلغ من به تنهايی تصميم نمی گيرم.در هيئت  مديره مطرح و بعد به تو اعلام می كنم . در پایان  مبلغ ٤ ميليارد تومان اعلام شد. در حالی كه در قرارداد طارمی قيد شده كه مبلغ پيشنهاد خارجی به تناسب ٦٠ به ٤٠ بين بازيكن و باشگاه تقسيم می شود و اين می تواند تفسير به هر عدد پيشنهادی شود اما  طارمی پيگير اين بند قرارداد هم نيست و مثلا ادعا ندارد من ٢٠٠ هزار دلار پيشنهاد دارم پس طبق قرارداد ٦٠ به ٤٠ تقسيم شود و تمام.  او همه توافقات را منوط به نظر مديرعامل دانسته و در جلسه هم هيچ بحثی كه مغاير با توافقات باشد نبود.من نمی دانم خبرسازی های  بيهوده از جلسه ای كه بيشتر وقت اصلی آن فقط خود طارمی و طاهری دو نفره در اتاق بوده اند و هيچ كس ديگری نبوده از كجا مي آيد؟

اين همه داستان بود و حالا بعضی دوستان كه از جزييات اطلاع ندارند تصور مي كنند طارمی يك شبه اعلام كرده قصد رفتن دارم و  طاهری هم عددی را اعلام كرده است.  وقتی  از محور مذاكرات بی  اطلاع هستید چگونه اين خبرها را منتشر می كنيد؟ يكي از پرداخت قسطی  می نويسد  و ديگری از توافق برای فصول بعد صحبت می کند. 

در اين دو،  سه سال اعتماد متقابلی بين بازيكنان و باشگاه به وجود آمده و حرفها و قول های شفاهی  اعتبار و احترام دارند. آنهايی كه دو طرف ماجرا را به هر نحو زير سئوال می برند سال قبل می  نوشتند طارمی برگردد  يكسال بازی كند تيم كه قهرمان ليگ شد برود و امروز حرف ها يادشان رفته است. هر كس نظری  دارد و همه نظرات محترم هستند.  

طارمی بماند و بعد از جام جهانی برود

نظر شخصی ام  اين است كه طارمی  بماند و بعد از جام جهانی برود اما اجازه بدهيم همه چيز روال قانوني و مرسوم خود را طی كند. با كفش های  آدم ها راه برويم بعد قاضی راه رفتن شان باشيم.بگذاريم مديرعامل مديريت كند، مربی، كار فنی و بازيكن هم بداند در باشگاه ، توافقات حرمت دارند. خودمان را جای ديگران قرار ندهيم. طارمی چه برود و چه بماند اين را اکنون  ديگر می داند كه در باشگاه می شود روی قول و قرارهايی كه روی كاغذ نيامده هم حساب كرد.رمز موفقيت تيم همدلی و اعتماد متقابل بود.اين موضوعات را از پرسپولیس نگیریم. 
 
 
 
انتهای پیام/ 
 

واکنش وکیل طارمی درباره جدایی آقای گل لیگ برتر از پرسپولیس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار