معاون عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: رزمایش اقتدار و امنیت پایدار 96 به مدت 5 روز در دریای خزر آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ دریادار دوم سید محمود موسوی معاون عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری در انزلی گفت: رزمایش اقتدار و امنیت پایدار پیش از ظهر امروز در منطقه چهارم دریایی نیروی دریایی ارتش در دریای خزر آغاز شده است.

وی افزود: این رزمایش تا 15 تیر به مدت 5 روز در 88 هزار کیلومتر از آب های خزر در محدوده مرزهای آبی جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

وی اعلام کرد: در این رزمایش 5 عملیات در حوزه توان دفاعی، پدافند غیرعامل، بازی جنگ و امداد و نجات برگزار می شود.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش کشور با بیان اینکه رزمایش اقتدار و امنیت پایدار با همکاری نیروی هوایی و سامانه‌های پدافندی انجام می ‌شود، اظهار داشت: در این رزمایش انواع تمرینات مرتبط با یگان ‌های سطحی، یگان‌ های شناور و عملیات ویژه یگان‌ های پروازی برنامه ‌ریزی شده است.

دریادار دوم موسوی هدف از برگزاری این رزمایش را آمادگی و نمایش اقتدار و توانمندی ارتش اعلام کرد و گفت:  آموخته‌ های دریایی در این رزمایش به ‌صورت عملی در دریا تمرین و کسب تجربه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری رزمایش در ایران انتقال پیام صلح و دوستی به سراسر دنیا است، افزود: ما به دنبال حفظ آمادگی و مشارکت در تأمین امنیت مستمر و پایدار در دریای خزر با استفاده از برخی تجهیزات و تسهیلاتی هستیم که توسط توانمندی‌ های وزارت دفاع و بهره‌گیری از فرصت ‌های مراکز دانشگاهی به محصول تبدیل شده است.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: همه ‌ساله در پهنه دریای خزر با استفاده از استعدادهای خطه شمال با بهره‌گیری از یگان ‌های سامانه ‌های موشکی ساحل به دریا تیم ‌های غواصی و بهداشت و درمان، تیم‌های تکاور و عملیات ویژه دریایی و تیم‌های غواصی و مشارکت مراکز آموزشی دریایی خطه شمال شاهد برگزاری رزمایش باشکوهی هستیم.

انتهای پیام/ع
 
آغاز رزمایش امنیت پایدار در دریای خزر به مدت 5 روز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.