نخستین دوره مسابقه عکاسی مجازی با موضوع میراث ناملموس در استان فارس برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علیرضا توکل رئیس انجمن سینمای جوانان استان فارس گفت: این مسابقه بـا هـدف مـعرفی و شناسـایی عکـاسان جوان، مستـعد و متـعهد استان فارس و اهمیت میراث فرهنگی ناملموس و تلاش برای حفظ و نگهداری آن‌ها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ‌های ناملمـوس شـامـل آداب و رسوم، اعتقادات، اخلاقیات، باورها، آثـار ادبـی، هنری، فکری است، افزود: این میراث فضا‌های فرهنگی کـه فعالیت‌های فرهنگی، سنتی و مردمی در آن مکان به اجرا در می‌آید و مکان‌های خاصی که به اجرای مراسم‌های مذهبی، تئاتر، جشن و قصه گویی اختصاص دارد را در بر می‌گیرد.

توکل تصریح کرد: موضوع فراخوان مسابقات ماهانه با توجه به هدف گفته شده یکی از فرهنگ‌های ناملموس است که انتخاب و داوری آثار به صورت متمرکز در مکان دبیرخانه انجمن سینمای جوانان دفتر شیراز بوسیله اساتید، فعالان و کارشناسان حوزه عکاسی و میراث فرهنگی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در پایان هر ماه در مراسمی به منتخب‌های مسابقه، جایزه و تقدیرنامه‌ای بوسیله مرکز مطالعات و پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس یونسکو، انجمن سینمای جوانان استان فارس و دفتر تسهیلگری منطقه تاریخی و فرهنگی شیراز اهداء می‌شود.

گفتنی است، نخستین دوره مسابقات ماهانه عکاسی در فضای مجازی با موضوع مراسم و آئین‌ها در تیرماه امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ن

برگزاری مسابقه عکاسی برای شناسایی عکاسان جوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار