رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از صادرات ۴۰ میلیون دلاری صادرات کالای استان در سال گذشته خبر داد و گفت:این امر در حال افزایش است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛داوود شهرکی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت:خراسان جنوبی در حوزه تجارت حدود 400 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد که نیازمندترین کشور در بحث واردات است.

 وی با بیان اینکه این امر ظرفیت خوبی برای خراسان جنوبی و کشور است،افزود:فعالیت خوبی در حوزه مرز در حال انجام است و مبادلات استان با افغانستان زیاد است.

 داوود شهرکی گفت:سال گذشته بالغ بر 680 میلیون دلار خروجی کالا از مرز خراسان جنوبی را داشتیم و بالغ بر 40 میلیون دلار تنها صادرات تولیدات استان بوده است که این امر در حال افزایش است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود:این امر نشان می‌دهد خراسان جنوبی ظرفیت خوبی دارد تا بتوانیم ارتباط خود را با کشورهای هدف صادراتی به خصوص افغانستان به خوبی گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی در مسیر ترانزیت کالا از دریای عمان و چابهار به سمت آسیای میانه است،اظهار کرد:امید است با تکمیل زیر ساخت‌هایی چون راه آهن، جاده‌های دوبانده و ترانزیت این ظرفیت را به خوبی رشد دهیم و بتوانیم ظرفیت‌های تجاری را به خوبی گسترش دهیم.

داوود شهرکی گفت:در حوزه صنعت شاید در مقایسه با معدن و تجارت شرایط نسبتاً کمتری داشته باشیم اما ظرفیت‌های صنعتی خوبی در استان شکل گرفته است.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/غ

صادرات 680 میلیون دلاری کالا از مرز خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.