معاون درمان وزارت بهداشت گفت:توسعه خدمات بيمارستانى در كشور به اندازه نياز نيست و از شاخص هاى منطقه فاصله داريم.

کسری بودجه یک هزار و 300ميليارد تومانی در بيمارستان ها/توسعه خدمات بيمارستانى در كشور مناسب نيستبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد آقاجانى، معاون درمان وزارت بهداشت در نشست خبرى که امروز(دوشنبه) برگزار شد با بیان اینکه هر ساله مقرر شده شوراى عالى بيمه خدمات هم كتاب ارزش نسبى را بازبينى كند و هم تعرفه را به هياغت وزيران پيشنهاد بدهد، اظهار کرد: از آذرماه سال ٩٥ پيشنهاد مشترك خود را با سازمان نظام پزشكى ارائه داديم كه رشد ١٥ درصدى داشت و در جلسات متعددى در دبيرخانه شوراى عالى بيمه در مورد آن بحث شد.

وی با اشاره به اینکه سازمان هاى بيمه گر معتقد بودند كه به دلیل منابع نمى توانند اين رشد تعرفه را اعمال كنند، تصریح کرد:  وزارت بهداشت بر پيشنهاد خود اصرار داشت و اعلام كرديم كه حداقل رشد متناسب با تورم اتفاق بيفتد.

موافقت هیات وزیران با افزایش 5درصدی تعرفه های پزشکی

آقاجانی ادامه داد: سازمان هاى بيمه ادعا داشتند كه سازمان برنامه و بودجه، منابع لازم را برای  تورم در نظر نگرفته است که این  موضوع در جلسه دولت مطرح شد و وزارت بهداشت بر اين رشد اصرار كرد که در نهايت هيات وزيران به رشد پنج درصد راى داد.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه اتفاقى كه به دنبال اين رشد پنج درصد مى افتد، اين است كه  یک هزار و 300ميليارد تومان كسرى در بيمارستان ها خواهيم داشت، گفت: بايد توجه كرد كه در حال حاضر فاصله ارائه خدمت با دريافت هزينه به ٩ ماه رسيده است.

وی به توسعه خدمات بیمارستانی در کشور اشاره و بیان کرد: توسعه خدمات بيمارستانى در كشور به اندازه نياز نيست و از شاخص هاى منطقه فاصله داريم و در واقع نياز به توسعه وجود دارد.

آقاجانی در خصوص كتاب ارزش هاى نسبى خدمات سلامت اظهار کرد: اين كتاب از لحاظ اصول كلى شبيه كتاب چاپ آمريكا است، اما از لحاظ اجرايى، اجراى كتاب آمريكايى در ايران غير ممكن است.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه در ٧٠ كشور براى ارزش گذارى خدمات سلامت از اين كتاب استفاده شده، اما همه كشورها آن را بومى سازى كردند، مطرح کرد: حتى در كانادا نيز تفاوت بين خدمات با آمريكا زياد است؛ زيرا اين كتاب در كانادا هم بومى سازى شده است البته همه كشورها تلاش كردند از اصول علمى مندرج در اين كتاب استفاده كنند.

وی ادامه داد:  برخى افراد جورى وانمود مى كنند كه اين كتاب چاپ آمريكا، يك كتاب مرجع پزشكى است در حالى كه اصلا اين طور نيست.

 اعتراضات صنفی لازمه جامعه پویا است

آقاجانى در ادامه به شيوه نظارت هاى وزارت بهداشت بر اجراى صحيح تعرفه ها  اشاره و مطرح کرد:  ابزارهاى نظارتى متفاوت است كه يكى از اين ابزارها دانشگاه هاى علوم پزشكى و ديگرى تماس هاى مردمى با شماره تلفن ١٩٠ است، همه گزارش ها رسيدگى و نتيجه نيز به شخص اطلاع داده مى شود، اين نظارت در جريان طرح تحول توانست انضباط مطلوب مالى ايجاد كند.

معاون درمان وزارت بهداشت  درباره اعتراضات صنفى به ميزان تعرفه هاى پزشكى گفت: اعتراضات صنفى لازمه جامعه پويا است، اما بايد در بستر درست انجام شود، وزارت بهداشت در چهارچوب قانون حمايت مى كند، از آن جايى كه كتاب ارزش نسبى و تعرفه قانون است، اجراى آن هم وظيفه ما است که بعد از اعلام قانون همه مقيد به اجرا هستيم.

انتهای پیام/

کسری بودجه یک هزار و 300ميليارد تومانی در بيمارستان ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار