نشست خبری نهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران در خانه سینما برگزار شد.

19 شهریور؛ روز برگزاری جشن مستقل سینمای مستند ایران/ بزودی نشان ویژه این رویداد سینمایی رونمایی می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری نهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران در خانه سینما برگزار شد.

در ابتدا سام کلانتری رئیس نهمین دوره این جشن سینمایی گفت: امسال جشن مستقل نشان ویژه خودش را خواهد داشت و بزودی این نماد طراحی و در مراسمی رونمایی می‌شود. در دوره‌های قبل تندیس خانه سینما به کارگردان و تهیه کنندگان و پژوهشگران اهدا می‌شد، اما این دوره به تمام بخش‌های یک مستند تندیس خواهیم داد. ما از جشن اصلی خانه سینما جدا نیستیم و در کنار آنها قرار داریم. علت اینکه اسم مستقل روی آن گذاشتیم، حرکت به سمت آکادمی شدن است.

وی افزود: مبحث راه‌اندازی وب سایت از دیگر کارهای ماست که در دستور کار قرار داریم. وظیفه آن همراهی برگزیدگان جشن تا سال بعد است. راه‌اندازی دبیرخانه جشن را نیز در دستور کار قرار داریم که یکی از فعالیت‌های آن حمایت از برگزیدگان خواهد بود.

وی ادامه داد: راه اندازی هیئت رئیسه را در دستور کار قرار داریم که شامل 8  نفر افراد برجسته از دو صنف تهیه کنندگان و کارگردانان بخش مستند هستند. قرار است در طول جشن همراه ما باشند. در کل 9 تندیس به بخش‌های مختلف اهدا می‌کنیم و یک تندیس ویژه برای اتفاقی خاص در نظر گرفته‌ایم.

کلانتری عنوان کرد: فیلم‌سازان مستند، طی چند سال اخیر به سینمای جنگ و تحولات منطقه نگاه ویژه‌ای داشته‌اند. برآورد ما این است که از این جریان آثاری به دست ما برسد؛ البته باید توجه داشت ماهیت این رویداد سینمایی جشنواره‌ای نیست. کمتر بخش‌های جنبی این چنینی را در برگزاری جشن مستند مشاهده خواهید کرد اما مطمئنم فیلم‌های خوبی در حوزه جنگ و تحولات منطقه در بخش اصلی خواهیم داشت.

کلانتری تصریح کرد: اختلافی که در میان مستندسازان وجود دارد، بزودی مرتفع و حل خواهد شد و این ارتباطی با برگزاری جشن ندارد. چرا که همه ما یک خانواده هستیم و این جشن متعلق به همه ما خواهد بود.

وی بیان کرد: روی وب سایت از امسال تا سال آینده که زمان برگزاری جشن است؛ خبرها و تمام جزئیات آثار برگزیده و سازندگان آن را قرار خواهیم داد تا برای همه قابل دسترس باشد. دو بزرگداشت داریم که در حال رایزنی در مورد آنها هستیم و همراه با رونمایی از تندیس اعلام خواهیم کرد. 19 شهریور روز برگزاری جشن مستند مستقل سینمای مستند ایران خواهد بود.

محمد تهامی‌نژاد رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند، هم در این نشست خبری گفت: فیلم‌هایی که به جشن خانه سینما می‌رسد، با فیلم‌های جشنواره‌های ملی تفاوت دارد. یعنی به عنوان مثال در جشنواره سینما حقیقت از تنوع آثار و تعداد بیشتر فیلم بهره برده می‌شود که در جشن مستند خانه سینما از این رویکرد خبری نیست. در کل محدودیت‌های موضوعی و محدودیت تعداد فیلم داریم، اما این به این معنی نیست که از موضوعات مختلف بهره نبریم.

 رامین حیدری فاروقی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی تهیه کنندگان سینمای مستند ضمن حمایت از سینمای مستند و دعوت از همه برای حضور در این جشن، بیان کرد: قرار است بحث آکادمی ما طی سه سال اتفاق بیفتد؛ البته همه ما می‌دانیم آکادمی یعنی بررسی و قضاوت آثاری که طی یک سال تولید شده‌اند اما به علت نداشتن یکسری از امکانات، فعلا سه ساله خواهد بود که پس از گذشت این مدت به روال عادی خود یعنی اخذ آکادمی برمی‌گردد.

 

انتهای پیام/

 

زمان برگزاری جشن مستقل سینمای مستند ایران اعلام شد

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار