با اختصاص پنجاه درصد تخفیف تعرفه حمل در سال نود و شش، رشد دویست و یازده درصدی محورترانزیتی ریلی سرخس – رازی انجام گرفت

رشد دویست و یازده درصدی محورترانزیتی ریلی سرخس – رازیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ضیایی مهر مدیرکل راه آهن خراسان رضوی گفت: در بهار امسال سیزده هزار تن بار ترانزیتی در کریدور ترانزیتی سرخس- رازی حمل گردیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل دویست و یازده درصد رشد داشته است.

وی افزود: با اعطای پنجاه درصد تخفیف به کلیه محمولات در مسیر ترانزیتی سرخس- رازی شاهد رشد چشم گیری در حمل بار در این محور بوده ایم.

مدیرکل راه آهن خراسان رضوی گفت: در سه ماهه نخست سال جاری، یازده هزار تن کود شیمیایی از ترکمنستان به مقصد ترکیه حمل شده در حالیکه در مدت مشابه سال قبل یک هزار و پانصد تن حمل شده بود، که شاهد رشد شش برابری بوده ایم.

ضیای مهر افزود: در مسیر ریلی رازی به سرخس نیز دو هزار تن بار از ترکیه به مقصد ترکمنستان حمل شده است و عمده محمولات ترانزیتی صفحات چوبی، کنجاله دانه‌های روغنی، تجهیزات سرد کننده، لوازم برقی و سایر کالا‌ها می‌باشد.

وی گفت: ترانزیت بار به عنوان یکی از اجزای خدمات حمل و نقل به دلیل موقعیت ممتاز جغرافیایی ایران جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد کشور دارد و مزایای گسترش خدمات ترانزیتی برای اقتصاد کشور از جمله افزایش و تنوع درآمد‌های دولت، ایجاد اشتغال پایدار و کاهش اثر تحریم‌های اقتصادی ضرورت توجه به گسترش این خدمات را به روشنی نشان می‌دهد.

مدیرکل راه آهن خراسان رضوی افزود: کریدور شرق به غرب که همان جاده باستانی ابریشم می‌باشد می‌تواند کالا‌های ترانزیتی چین و آسیای میانه در شرق و شمال شرقی را از طریق قلمرو ایران به حوزه‌های قفقاز، آسیای غربی و حوزه دریای مدیترانه منتقل نموده و کالا‌های تولیدی دراین نواحی را نیز به بازار‌های آسیای میانه وچین ترانزیت کند.

انتهای پیام//ه. ج


رشد دویست و یازده درصدی محورترانزیتی ریلی سرخس – رازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.