تدوین و نگارش کتاب تبریز در 8 سال دفاع مقدس آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛به همت و تلاش مرکز حفظ و ارزش‌های دفاع مقدس سپاه عاشورا نواحی الغدیر، امامت و ولایت، تدوین و نگارش کتاب تبریز در 8 سال دفاع مقدس آغاز شد.

این کتاب 2 جلدی در 20 فصل و 1500 صفحه با تدوین و تالیف دکتر حمید صبری و با حمایت سپاه عاشورا منتشر می‌شود که حاوی اسناد و تصاویر مکتوب و مصور از رشادت، مقاومت، دفاع، سلحشوری‌‌ و شهادت‌طلبی ‌‌مردم دلاور‌ و شهید‌پرور تبریز است.

در این کتاب اولین‌های جنگ همانند اولین حمله هوایی رژیم بعثی عراق در 31 شهریور 1359 به پنج نقطه تبریز، حضور و رشادت رزمندگان تبریزی در جبهه‌های جنگ تحمیلی، علل وقوع و آغاز جنگ تحمیلی، عملیات‌هایی که رزمندگان تبریزی ‌در آن حضور داشته، نتایج و دستاوردهای ملی و بین‌المللی جنگ تحمیلی، ‌نقش مردم و اقشار مختلف تبریز در در پشتیبانی و پیشبرد جنگ، نقش ارامنه تبریز در جنگ، شهدا، جانبازان و ایثارگران تبریز در دفاع مقدس و مناطق بمباران شده تبریز بخشی از سرفصل‌های این کتاب حوزه دفاع مقدس را شامل می‌شود.

گفتنی است : این مولف تبریزی صاحب دائره‌المعارف روابط عمومی ایران و دانشنامه بین‌المللی ایران بوده و نامزد ستاره علمی جهان در سال 2018 میلادی در جهان است.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.