«عدنان سمیع»، خواننده مشهور هندی، در فیلم «افغان در جستجوی خانه» به ایفای نقش می‌پردازد.

خواننده مشهور هندی در فیلم «افغان در جستجوی خانه» به ایفای نقش می‌پردازدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «عدنان سمیع»، خواننده مشهور هندی، در فیلم «افغان در جستجوی خانه» به ایفای نقش می‌پردازد.

وی می‌گوید که از سن چهار سالگی با نواختن پیانو آشنا شده بود و در سن نه سالگی نخستین آهنگ خود را ساخت.

فیلم«افغان درباره زندگی یک هنرمند افغان است که در پی جنگ‌ کشورش را ترک و در یک کشور دیگر که به موسیقی ارزش قایل نیست، پناهنده می‌شود.

نخستین تصویر این فیلم در هفته گذشته منتشر شد که در رسانه‌های اجتماعی و خبرگزاری‌های کشورهای گوناگون بازتاب گسترده‌ای داشت. در این تصویر عدنان سمیع با ریش بلند و لنگی زرد رنگ دیده می‌شود که نشان دهنده فرهنگ افغانستان است.

عدنان سمیع می‌گوید که نیاکانش از ولایت هرات افغانستان هستند و عشقش به افغانستان باعث شد تا با یک دختر افغان ازدواج کند.

وی می‌گوید که خانواده‌اش از درباریان شاه امان الله بوده اند و پدر بزرگش، ژنرال «آغا محفوظ جان»، در آن دوره در ولایات مختلف افغانستان از جمله هرات، قندهار و بلخ نایب‌الحکومه بود.

سمیع می‌گوید زمانی که «حبیب‌الله کلکانی» قدرت را در افغانستان گرفت، پدربزرگش کشته شد و خانواده وی به پشاور رفتند و در پاکستان ماندگار شدند.

عدنان سمیع هرچند پاکستانی بود، اما پاکستان وی را در سال 2015 میلادی سلب تابعیت کرد و گذرنامه‌اش را ملغی اعلام کرد. وی در سال 1999 میلادی به هند رفت و در آنجا مقیم شد و در سال 2016 میلادی تابعیت هند را به‌دست آورد.

بی‌بی‌سی نوشت: همسر عدنان سمیع، رویا سمیع، تابعت افغانستان را دارد اما هیچگاه به زادگاه‌اش سفر نکرده‌ است.

/انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار