یس بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه از تجهیز این بیمارستان به تجهیزات و امکانات جدید خبر داد.

تجهیز بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه به تجهیزات و امکانات جدیدبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد جواد طاهری به خبرنگار مهر گفت: از طرف دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یک دستگاه ونتیلاتور بزرگسال، یک دستگاه کپنوگراف، یک عدد چراغ سیالتیک دوقمره LED، یک دستگاه ساکشن آمبولانس و سه عدد پمپ و تشک مواج به این بیمارستان اختصاص یافت.

رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه اضافه کرد: با تجهیز بیمارستان سوانح و سوختگی به تجهیزات پیشرفته، شاهد ارتقای کیفیت خدمات درمانی به بیماران خواهیم بود.

وی گفت: بخش بستری بیمارستان فاقد دستگاه ونتیلاتور بود و با اضافه شدن یک دستگاه ونتیلاتور مشکل بیمارانی که قادر به تنفس طبیعی نیستند، حل شد. ارزش دستگاه اهدایی حدود ۱۸۰ میلیون تومان است.

طاهری ادامه داد: با داشتن شدن یک چراغ سیالتیک به ارزش حدود ۴۰۰ میلیون ریال، می‌توان مقدمات راه‌اندازی اتاق عمل شماره ۲ را انجام داد. اتاق عمل بیمارستان فاقد دستگاه کپنوگراف به منظور اندازه‌گیری لحظه‌ای میزان دی‌اکسیدکربن بیمار بود و حالا با داشتن یک دستگاه کپنوگراف به ارزش حدودی ۲۰۰ میلیون ریال می‌توان شرایط تنفسی بیمار را در حین عمل جراحی پایش کرد.

رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه بیان کرد: تنها آمبولانس موجود در بیمارستان دارای یک دستگاه ساکشن فرسوده بود که کارایی لازم را در تخلیه ترشحات مصدومین برای باز کردن راه هوایی نداشت که ارزش دستگاه اهدایی از سوی دانشگاه حدود ۲۰ میلیون ریال است.

وی گفت: بیمارستان در بخش‌های بستری و BICU فاقد تعداد کافی تشک مواج برای جلوگیری از ایجاد زخم بستر در بیماران بود که با افزوده شدن سه عدد پمپ و تشک مواج به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون ریال کمبود این مرکز به تشک مواج رفع شد.

انتهای پیام /پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.