با توجه به اهمیت گسترش همکاری‌های علمی و بین‌المللی و افزایش تعاملات استادان و دانشجویان در عرصه بین‌الملل، دانشگاه یزد و دانشگاه گرونینگن هلند مبادرت به برگزاری دوره مشترک دکترا در رشته فیزیک کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ با توجه به اهمیت گسترش همکاری‌های علمی و بین‌المللی و افزایش تعاملات استادان و دانشجویان در عرصه بین‌الملل، دانشگاه یزد و دانشگاه گرونینگن هلند مبادرت به برگزاری دوره مشترک دکترا در رشته فیزیک کردند.

این دوره در قالب تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه یزد و دانشگاه گرونینگن هلند که هفته گذشته به امضای روسای دو دانشگاه رسید صورت خواهد گرفت.

دانشگاه گرونینگن دارای ۱۰ دانشکده ، ۹ مرکز تحصیلات تکمیلی و ۲۷ مرکز پژوهشی و بیش از ۱۷۵رشته تحصیلی مختلف است. این دانشگاه جزء ۳ دانشگاه برتر پژوهشی در اروپا در زمینه اکولوژی ، علم مواد، شیمی و ستاره شناسی است.

سایر زمینه های پژوهشی مطرح این دانشگاه شامل : علوم ذرات ، فیزیک ، بیولوژی مولکولی ، میکروب شناسی ، علوم پزشکی ، مغز و اعصاب ، جامه شناسی ، فلسفه ، خداشناسی ، باستان شناسی و هنر هستند. دانشگاه گرونینگن ، هر سال بیش از ۵.۰۰۰نشریه علمی چاپ می کند و سالانه حدود ۲۶۰ دانشجوی دکترا از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند.

دانشگاه گرونینگن در شهر گرونینگن هلند واقع شده در سال ۱۶۱۴ تاسیس شده است. این دانشگاه یکی از قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه های هلند است.

انتهای پیام/ ی

همکاری آموزشی دانشگاه یزد ودانشگاه گرونینگن هلند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار