مشهد؛

تلاش برای افزایش درآمد موقوفات موجود به صورت فناورانه و عالمانه

باید تلاش شود تا با استفاده از موقوفات موجود به صورت فناورانه و عالمانه درآمد آن چند برابر شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده، ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور درجلسه با کمیته یاوران وقف علم و فناوری خراسان رضوی با بیان اینکه علم و فناوری فصل جدیدی برای وقف است، گفت: باید تلاش شود تا با استفاده از موقوفات موجود به صورت فناورانه و عالمانه درآمد آن چند برابر شود.

وی افزود: استفاده از ظرفیت فرهنگی بقاع متبرکه با برنامه هایی، چون خیمه‌های معرفت، مشاوره و تبلیغات چند رسانه‌ای نوعی اقدام فناورانه برای انتقال فرهنگ اهل بیت (ع) در امامزادگان است.

نماینده، ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه تولید علم و فناوری و ارتقای سهم وقف در علم و فناوری تاکید مقام معظم رهبری است، گفت: نخبه به لحاظ فکر، ذهن، ایده، درک و فهم بالاست، اما در صورتی می‌توانیم از یک نخبه پشتیبانی اقتصادی کنیم که موقوفات ما به بهره برداری و درآمد مناسب برسد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی افزود: در صورتی که موقوفات موجود در خدمت علم و فناری به بهره برداری و درآمد برسد و برای مردم قابل درک و ملموس شود مردم و خیران نیز به سمت وقف علم و فناوری روی می‌آورند.


حجت الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی هم در ابتدای این جلسه با اشاره به اینکه خراسان رضوی دارای ۲۳ هزار و ۹۷۴ موقوفه و حدود ۱۶۰ هزار رقبه است، گفت: مرکز مشاوره وقف استان خراسان رضوی از سال ۹۰ با سه شاخص اعتقاد مردم، نیاز‌های حال و آینده جامعه و نیاز آن منطقه ایجاد شد.

وی با بیان اینکه امروزه در هر موضوعی ولو اندک وقف جدید داریم، افزود: انجمن وقف علم و فناوری با ۹ عضو اصلی از موفق‌ترین انجمن‌های استانی خراسان رضوی است، که در دو موضوع حمایت از نخبگان و ایجاد مرکز سلول‌های بنیادی فعالیت خود را آغاز کرده است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: برگزاری همایش‌های شهرستانی، استانی و ملی با موضوع وقف علم و فناوری، رونمایی از اولین کتاب علم و فناوری کشور در خراسان رضوی و رو نمایی از وقف جمعی علم و فناوری از کار‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر بوده است.

حجت الاسلام جمال ایزدی تصریح کرد: خرید ۱۰۰ سهم از اوراق وقف علم و فناوری به ارزش ۱۰ میلیون ریال توسط استاندار خراسان رضوی و وقف منزل مسکونی در شهرستان سبزوار به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال از جمله وقف‌های علم و فناوری استان بوده است.

انتهای پیام//ف. ج


برگزاری کمیته یاوران وقف علم و فناوری خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.