با توجه به حدود ۱۰ هزار محوطه و بنای تاریخی خراسان رضوی، علاوه بر گردشگران مذهبی، ظرفیت زیادی در جذب سایر گردشگران تاریخی دارد.

ظرفیت خراسان رضوی در جذب گردشگران تاریخیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد میر هادی رومیانی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در مراسم معارفه و تکریم مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: برای گذر از اقتصاد نفتی یکی از محور‌های مهم و اساسی پرداختن به داشته‌های داخلی کشور است که مهمترین آن‌ها مواریث فرهنگی و ظرفیت‌های گردشگری وصنایع دستی کشور است.

وی افزود: برای گذر از اقتصاد نفتی یکی از محور‌های مهم و اساسی پرداختن به داشته‌های داخلی کشور است که مهمترین آن‌ها میراث فرهنگی و ظرفیت‌های گردشگری وصنایع دستی کشور است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: در سند برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس تلاش ویژه‌ای داشتند و این اسناد وظایف و تکالیفی را برای میراث فرهنگی هدف گذاری کرده و در قالب این چارچوب باید با داشتن تعامل به دنبال وظایف خود در میراث فرهنگی باشیم.

میر هادی رومیانی افزود: تنها میراث مادی و ملموس افتخاری برای ما نیست بلکه میراث ناملموس هم برای ما مهم است و باید به این سمت برویم.

وی گفت: اخیرا در استان خراسان رضوی بحث بوم گردی رونق یافته و در شهر‌های گناباد، نیشابور، سبزوار و چناران فعالیت خوبی داشته البته با توجه به ظرفیت خراسان رضوی نیاز به رونق بیشتری داریم.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افزود: در استان خراسان رضوی تنها قنات قصبه گناباد به ثبت جهانی رسیده است در حالی که این استان ظرفیت‌های زیادی همچون آسباد‌های نشتیفان خواف، شهر توس، مجموعه مزار احمد جامی، رباط شرف و سایت موزه بندیان درگز برای ثبت دارد.

میر هادی رومیانی گفت:خراسان رضوی علاوه بر گردشگران مذهبی، ظرفیت زیادی در جذب سایر گردشگران تاریخی با توجه به حدود ۱۰ هزار محوطه و بنای تاریخی دارد.


انتهای پیام//ف. ج
 

وجود ۱۰ هزار محوطه و بنای تاریخی خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.