شکستن رکورد گینس با کاشت 66 میلیون اصله درخت!

داوطلبانی در ایالت «اوتار پرادش» هند با کاشت 66 میلیون اصله درخت در 12 ساعت رکورد گینس را شکستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت، داوطلبانی در هند بیش از 66 میلیون اصله درخت را ظرف تنها 12 ساعت کاشتند. این اقدام زیست‌محیطی هند، رکوردشکن شده است.

نزدیک به 1.5 میلیون نفر در این کمپین کاشت درخت شرکت کردند. علاقه‌مندان به محیط زیست روز یکشنبه، نهال‌هایی را در امتداد رود "نرمدا" در ایالت "مادیا پرادش" هند کاشتند.

براساس توافق آب و هوایی پاریس، هند تعهد کرده است تا پیش از سال 2030، مساحت جنگل‌های خود را 95 میلیون هکتار افزایش دهد.

در سال گذشته، داوطلبانی در ایالت اوتار پرادش با کاشت بیش از 50 میلیون اصله درخت در یک روز، رکورد کاشت درخت را شکستند.

فرستاده‌هایی از سوی رکوردهای جهانی گینس بر کاشت درختان در روز یکشنبه نظارت کردند و به نظر می‌رسد در چند هفته آینده، رکورد جدید را اعلام خواهند کرد.

این کمپین از جانب دولت محلی ایالت مادیا پرادش برنامه‌ریزی شده بود. داوطلبان بیش از 20 گونه مختلف از درختان را کاشتند. فرماندار این ایالت، اعلام کرد تلاش‌ها برای کاشت این تعداد از درختان، "روزی تاریخی" را برای هند به ارمغان آورده است.

وی گفت داوطلبانی که شامل کودکان و افراد مسن نیز می‌شدند 66.3 میلیون نهال را از ساعت 7 صبح تا ساعت 7 بعد از ظهر کاشته اند. وی در یک پیام در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: "با کاشت درختان، ما نه تنها به مادیا پرادش، بلکه به تمام جهان خدمت کرده‌ایم."

هند یکی از بزرگترین کشورهای دخیل در انتشار کربن در جو است. نارندرا مودی – نخست وزیر هند – در ماه گذشته که آمریکا از پیمان آب و هوایی پاریس خارج شد، بر تعهد کشورش به این پیمان تاکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار